Avis och jag fixar på mitt sätt;)

Tobbes syster hade fått denna i present av sin man....och gissa om jag är avis.
Ett äkta Höganäs fat att skryta med;)
Eftersom jag inte har möjlighet eller råd ned ett sådan fat så har jag idag köpt ett dyrt men ändå billigare fat
på Hamsta loppis;) Jag törs inte åka till Mats loppis snart, det går inte...jag plockar av mitt lilla spar och det är inte bra alls!
Men jag blev så kär och fatet/skålen från tidigt 1800-tal fick följde med hem.
250 rikstaler, jag vet jag är inte klok!
GANNS P&T SANDNES : Ganns potteri og tegelverk AS i Sanders/Norge.
Företaget grundades 1873 och stängdes ner 1976.(jag har gjort lite koll på nätet här och var.)
Detta fatet är tidigt 1800-tal! Så det är värt 250 kr trots lagningar och sprickor.
För mig var det kärlek vid första ögon kastet;)
Väldigt speciella lagningar som är snygga tycker jag.
Så då va det fallet löst och jag är inte lika avis längre;)
Skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0