Min galna morgon har knäckt mig!


Ställer klockan på halv åtte för att gå ner i tvättstugan och lägga fårskinnsfällen på tork, den jag köpe igår för 30 kr. Kl nio drar jag ner till Willys för att köpa ekologiskjord;)

Hem och jobbet börjar;

Med att plantera om kryddor och mina apelsinplantor... Ser ni GINGON på påsen,,,jag VILL HA en sån!
Någon som säljer frön? Skott?



Lecakulor i botten,,,viktigt!


Tror säkert att apesinplanten trivs bättre nu när de har varsin kruka med ny härlig fyllig jord;)


Kravmärkta kryddor;)


Klippte ner mitt myrten träd för att ge det lite form....

'
Så nu har jag skott över;)....


Kollade till min olivodling, den ser ut att trivas, det är tre olika sorter i den....en från den som vi har hemma och de andra är skott från Skåne som har klarat sig utmärkt! Hoppas att de rotar sig ordentligt;)


Borrade hål i burkar.....bland annat denna för snören;) Andra för att odla blomskott i....


Dagens tredje uppgift var att se till så att fårskinnet blir som nytt.
Som ni ser så har den en väldigt fin brunfärg och jag tyckte att den var värd 30kr och lite jobb för att se ut som om den kostade 300kr istället. Har fåret fått satt livet till för kött och fäll så kan väl åtminståne jag fixa till det;)


Cm för cm jobbar jag mig igenom fällen som tar mig ca 1,5 timme....med en borste som jag offrade till jobbet. Jag kan säga att mina händer och armar är bra slut nu och dessutom så körde jag dubbel pass med 5 kiloshantlarna igår.... En halv soppåse med ull som jag borde spara och lägga ut i skogen;)


Men nu är den färdig! Vad tycks? Bättre i alla fall och jag gillar verkligen färgen på skinnet;)
Den ska ju inte ligga på balkong golvet, jag hittar säkert en plast till den och tar nya bilder;)

'
Men först så ska den få suga i sig lite vax och bli extra ompysslad.
Min filosofi är: GÖR RÄTT OCH RIKTIGT OM DU SKA GÖRA NÅGOT!
En skitig fäll, full med spån och gräs från naturen, tovig och massor av  jobb men jag tycker att det var värt slitet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0