Oj vilken dag;)

Idag var det någelunda torrt i skogen och skön luft att luffas runt i.
Musen sprang över Tobbes fötter och och jag klev nästan på huggormen...galet nära, den drog sig snabbt in under buskarna. Jag blev ivrig som ett barn och lånade Tobbes kamera en  Canon 7D....men tyvärr så hade vi fel objektiv på..suck!!!!!!! Jag får inte LÄMNA min kamera hemma , det går inte...men den är tung och bära på och idag kände jag att jag ville vila från att fota. Men jag har nu insett att den ska vara med mig jämt till och med när jag sover!

Här kommer bilder på dagen skörd;) Varnar för spindel och orm för de som är kräsen!!!!!!!



Vipera berus: Huggorm



Vacker spindel i sitt nät...Korsspindel


Idag  hade vi inte samma tur med svamparna..blev några Karl johan.



Där emot så hittade vi skogshallon och blåbär;)



Hallon + blåbär: drottningsylt;)


Foto: Tobias Svensson
Jag kanske skulle kunna bo i skogen fast jag är lite av astfaltsblomma......




Träden skyddar mig och .....


Flugsvampen varnar mig....



Kommentarer
Postat av: Linn [Lajn]

svar: Tack så himla mycket! Jag har testat olja men har inte tålamod för det. Så jag målar i akvarell och akryl, gillar dem båda ;)

Vi har en sån där korsspindel på min baksida, de är så fina och fotovänliga. När jag kom ner en gång så åt den på ett byte...såg inte så trevligt ut...haha

2011-08-07 @ 23:15:50
URL: http://lajn.webblogg.se/
Postat av: Petra

Vi får vara beredd på det mesta när det gäller spindlarna;) Rovdjur som de är....fniss. Sluta aldrig och måla!

2011-08-08 @ 09:33:04
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0