Saknar Syntax!

Han var världens bästa marsvin...han bodde precis där han själv ville. Jag hade byggt små hem med filtar och lådor lite här och var hemma.
Han hade buren i köket och sprang alltid fritt. Vi stängde aldrig inhonom i en bur.
Han gnagde inte på sladdar och möbler,,,men var dock svag för plastpåsar och tidningspapper.
Naturligvis såg vi till att inte ha det framme;)
Maskrosor,persilja, basilika...han var väl marinerad inifrån,,,och luktde alltid gott.
Tyvärr så finns han inte kvar , han blev närmare 6 år och det är länge för ett marsivn.

Jag har haft Cindy 3år, Mysken 6 år som jag tog hand om när han var ca 2 år och Doris och Twinny.
Doris blev sjuk så henne fick jag ta bort efter 1 år. Twinny blev 7 år. Alla var underbara men Syntax var så speciell. Jag törs dock inte skaffa mig något nytt marsvin på grund av min allergi och astma, men jag VILL Ha ett eller två;) Har dock bestämt mig för att jag inte går igenom det en gång till....sorgen.


Syntax kunde komma springades kl 04.00 på natten och ropa vid min säng...jag tog alltid upp honom och la han i sin säng, en kattbädd som han låg och sov i. När han ville ner lät han högt så att vi vaknade och släppte ner honom. Då sprang han hem på toa och till frukost..dv. ropade vid kylskåpet efter färska grönsaker. Så liten , så klok och tillgiven, och han litade till 100% på mig, förutom vid kloklippningen. Vilket djur gillar den biten?......Just idag saknar jag honom oerhört mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0