Göra själv pryl!

Köp lämpliga porslins prylar billigt på loppis, limma sen fast dem till ex. en ljusstake med två komponents lim. Måla sen med spray färg....denna är min första och det är lite knepigt att få till det utan lite kladd här och där. Tålamod är nog det som behövs för att styra upp den biten.  Lite "Alice i underlandet" känsla över denna tycker jag;)
Ljuskoppen köper du på Panduro så att du kan var säker att ljuset sitter säkert i din skulptur! Finns i fler pack för ca 25-30kr.
Denna kostade mig 25 kr i porslin, 4 delar.
Limmet drar iväg kanske på en 40 sek med det räcker till många konstverk. De finns två komponents lim på Clas Ohlson. Spray färg finns på Biltema 59kr burken och heter hobbylack. Den torkar på 3 min.
Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0