Vimpel

Sy vimplar och ge bort i julkapp;) Men jag har gjort en till mig själv för mina julklappar är snart klar;)
Du behöver tyg,sax, symaskin och ett långt kantband och ett strykjärn.
Jag klippte på frihand en vimpel och la den sen över tyget eftersom och klippte efter den...gick som en smäck,.)
Smartast är att lägga in överkanten i ett kantband och sy igen men jag valde att vika fast dem runt och sy fast dem. Vill kan man ju även sy kanterna på vimpeln om man är rädd att tyget ska dela sig....eller så kan man klippa med en taggsax. Men mina ska hänga prydligt i köket utan fara för att tyget ska dela sig,,,det blåser inte så hårda vindar i vårat kök;)
Vad tycks? Jag valde mintgönt som jag trivs bra med och en ton av rött och bått till julen;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0