Plötsligt händer det!

Jag har bott här i Finsta i 20 år. Jag har alltid vandrat omkring  skogen vid Fyrväpplingen och jag har då aldrig hittat en ätbar svamp annat än Karl Johan svamp. Men idag hände det som jag har väntat på....jag fann en GUL Kantarell vid stigen och den va orörd. Underbart...;) För några år sen så gick jag omkring och slängde svamprens från både gul och tratt kantarell....och vem vet det kan vara det som gjort en grund till dagen kantareller. Jag träffde på en fin kvinna som bor i närheten av skogen, hon berättde för mig att hon har gått i samma skog i närmare 30 år och inte hittat en gul kantarell, men att hon har mött flera som har fyndat massor av svamp från den skogen i år. Det är helt klart svampens år i år.
Mitt bevis;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0