Bilar kostar pengar....

Vi har en V6 svart Ford Mondeo kombi som nu vill kosta oss mer pengar än vanligt. Den spinner som en katt och är härlig att köra.
Den har varit inne på service och fått ny olja och nya bromsslangar bak. Men den läcker olja!
Det droppar framme under motorn och vi kan inte se från var ifrån det kommer....så nu är bilen på verkstan igen! Det kan vara packningar, växel lådan ...vad som helst!

Dessutom så måste vi byta bromskivor och bromsklossar bak själva. Vi landar på många många tusen tals kronor innan den är hel. Det är bara så tråkigt att det ska hända varje vår! Varje vår så åker jag och Tobias på ekonomsika bakslag som gör mig totalt deppig. Får vi inte ha något flyt.....det räcker med att jag är sjukskriven och allt. Varje sommar börjar med skit....VÄND!!!!!!!

Som grädde på moset så fyller snart sonen år och det är student dax.....vilket är spännade, dock DYRT!

PS! Någon som vill köpa alla mina tavlor i källaren??? Ha ha ha ha desperat;) Skämt och sido...alla har vi upp och ner gångar i ekonomin om man inte är RIK förstås....men jag tänker och tycker att det kan väl fan rinna åt rätt håll någon gång. Vinner någon pengar så nog fan är de redan rika eller har ett stort spar kapital osv.
vi spelare Keno varje vecka som min mor betalar ihopp om att få in de där 11.000kr, mer kan vi inte vinna på den raden men jag är nöjd om vi skulle vinna 10.000lax;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0