Mix av påskens bilder i det fria!

Tjädern spelade och dansade för oss under en biltur i helgen,,,,tala om tur;)
Äntligen så har jag fått Stenknäcken på linsen;)
Och den underbara lilla Tofsmesen...som jag har letat länge men inte lyckats få på bild tidigare.
Spillkråkan;) Jag sprang över en läggda av stockar och stenar i jakten på några få bilder på den skrikande Spillkråkan. Jag beundrar denna fågeln...dess läte är hur galet som helst och den verkar vara lite små flumsig samtidigt som den är smidig och snabb. Lite som jag helt enkelt...jag kan vara snabb ibland ska ni veta och otroligt stark.
Snart släpps kossorna ut på Stornäset och då är det inte lika lätt och vandra i den innersta skogen. De tar över hela skogen....men de hör naturen till;) Fint att kossor får har det bra. Just nu går de i hage.
Mötet med två Pärlugglor på samma dag är magiskt och häftigt! Just att den är såååå nära oss och bjuder på sig själv. Att den sitter på en gren och bara tittar på oss när vi kommer ångandes längs trallen på Stornäset. kommer den flygande emot dig så ser du den komma men sitter den lungt på en gren nästan orörlig så är det lätt att missa den. Utmaningen att leta och finna den är så pirrigt och givande.
Den till och med vände på sig utan att bry sig om oss....
Denna ugglan fann vi 16.00 på stigen ut mot Gömslet då den flög ut genom skogen och satte sig synligt för oss. Och 16.20 hittade vi ugglan ovan.
Detta är troligast en hona då honor är större än hanarna.
HÄR ser ni mängder av bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0