Klippa och klistra minnen!

Jag har pysslat med att sätta in mina gamla tidningsutklipp i den fina boken jag köpte på loppis. Favorit klistret och en sax sen fylldes den snabbt med minnen av olika slag.

Tänk er när jag gick i grundskolan och vi gjorde en klassresa i 3.an till Junsele djurpark och hade med oss en katt som låg under motorn alla milen till Junsele från Sundsvall. Jag fick ta av mig mitt bälte så att mamma som var med på resan kunde ta hand om katten medans vi barn lekte och hade skoj....men jag hade inte så skoj som de andra för jag tappade mina byxor i hoppborgen hela tiden minns jag.

I mitten ser ni min mor och mig....och mitt bälte. Hiihi killen uppe till vänster heter Nils och han var min första kille;) Tänk vad söt vi var allthop....;:) Tjejen till vänster närmast mamma heter Nina och hon var min bästa vän ända tills hon flyttade till Findland runt 5-6.an. Henne saknar jag än idag, tråkigt att vi tappade bort varandra. Nils brukar jag se på stan ibland,,,,då fnissar jag inombords;) Han har familj och barn precis som jag. Vi har klarat oss fint de flesta av oss i klassen,)

Skolan ringde Dagbladet som genast kom och möte oss när vi kom hem igen till Bredsand.

Busschaufören var lika glad som oss att katten kom hem helskinnad tillbaka till sin matte och husse.

Katten hette Gustaf.

 


Kommentarer
Postat av: IsaMarie - Fotografi

Tack!



Himla kul att ha kvar sådana klipp:) Jag är alldeles för dålig på att spara på saker...

2012-02-21 @ 12:43:48
URL: http://isamarie.blogg.se/
Postat av: Petra

SV IsaMarie; Det är kul att kolla på gamla klipp,)

2012-02-21 @ 12:47:23
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0