VEM BLOGGAR JAG FÖR?

Vem bloggar jag för? Mig själv eller för dig? Hela världen...... Jag är fan klyven i detta.

Jag tror att jag har väldans många läsare som bara tittar på mina bilder och inte ens läser min text när jag väl har en text.
Jag tror också att jag har många som läser min blogg som inte bloggar själv( vilket absolut inte är fel) och många som är nyfiken och har åsikter men som ser ett "hinder i att skriva kommentarer".

Jag är nog en för energisk person för att syssla med detta.....själv kommenterar jag flera bloggar varje dag för jag vet vad mycket en kommentar gör, om det är annat en ett : Hej vill du adda mig! Eller tävlingar som snurrar runt osv.

ALLTSÅ SKA JAG BLOGGA VIDARE ELLER SKA JAG SKITA I DETTA ? HAR DU EN ÅSIKT!?


Jag har sååååå mycket inlägg klart i min dator och Iphone s4 så det svämmar över! Jag är bred i mitt bloggande det vet jag....foto,natur,kärlek,pyssel,loppis,mat,vin,vänner, tankar, livet,vardagen,sjukdomar,mode mm och jag är inte omöjlig att dela ut reklam till sådant jag gillar!

Kommentarer
Postat av: Annika

Klart du ska fortsätta blogga! Om du inte bloggar har ju jag inget att läsa!

2012-02-19 @ 22:43:13
Postat av: Petra

SV Annika; ha haa ja sant de,) Roligt att du läser min blogg;)

2012-02-19 @ 22:47:17
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: Mylla

fortsätt blogga! men överväg kanske att flytta bloggen till nåt annat ställe där man tex kan klicka på bilderna för att se dem större, tycker det är så synd ibland att man inte kan se detaljerna på dina pyssel..



Håll en lite utlottning så ser du hur många som är intresserade av att vinna =)



En sak som jag funderat på (ta det här på rätt sätt nu), är att bloggens utseende inte riktigt går ihop med dess innehåll, just nu är den lite tråkig med sin vita bakgrund. Förstår ju att du inte vill ha den för rörig, men jag tror att du skulle tjäna på att göra hela utseendet mer du om du förstår vad jag menar?



Jag tror att det är nyttigt att blogga (så länge det inte känns som ett måste), man får lite perspektiv på vad man gör, övar sig på att uttrycka sig och i mitt fall har det hjälpt mig enormt när jag har överfört mina kunskaper inom medeltidssömnad till vänner. Personligen så bloggar jag för min skull, jag startade den som en utmaning till mig själv att göra något kreativt varje dag och det höll i sig väldigt länge. Jag har säkerligen betydligt färre läsare än dig, men jag tycker det är kul att kunna gå tillbaka och se vad jag gjort, och som sagt att kunna hänvisa till bloggen i diksussioner.



Hur ser din favoritblogg ut?



Själv gillar jag bloggar med tutorials, och det är målet med mina två att de ska kunna funka både så och som inspiration =)

2012-02-19 @ 23:12:16
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Petra

SV Mylla: Tanken på att flytta bloggen slog mig redan i augusti då sidan fuckade jämt. Sen så skaffade jag Petra´s Fotovärld för att avlasta med bilder och där mina foton kan ses ordentligt. Jag kan inget om koder så jag är smått beroende av min sambos kunskap för att skapa fina sidor osv. om jag vill avancera.



Om jag inte får kommentarer som ger något vettigt annan än från ex.dig och ett fåtal så känns inte en utlottning intressant för min del. Antalet besökare har ökat, men kommentarer behöver jag för att få känslan av att vilja hålla igång bloggen. Pyssla och roa mig kan jag göra ändå!



Jag är super nöjd med min nya HEADER och tycker att den ger en bild av kreativitet samt den rullande gif-animation som lagts till på höger sida. Jag har valt en vit bakgrund just för att bilderna ska SYNAS bättre än om det är färger runt om som stör bilderna som inte kan förstoras.

Jag tyckte i början att det var roligt men nu känns det inte lika kul längre. Jag borde skita i det som jag inte gillar och bara köra på utan att lägga vikt på små saker som att jag ex. vill ha respons.

Jag har inte hittat en favorit blogg finns nog ingen, jag lapar in delar av det som intresserar mig rätt så spontant och det som ger mig något i livet. Jag gillar bloggar där det händer mycket nytt varje dag det vet jag i alla fall.

Tackar så hjärtligt för dina ord;) Allt gott!

2012-02-19 @ 23:52:57
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: Mylla

det finns ju en hel del tips ich trix om man vill få en "känd" blogg, jag har dock inte brytt mig om at lära mig dem ;-)



Och jag förstår hur du resonerar kring utseendet, det vara bara en reflektion, men det finns ju andra gratisbloggar där man kan göra mer med utseendet med ett enkelt knapptryck.



Min första blogg låg också här, men jag ogillade uppbyggnaden, och framförallt att man inte kan välja bort reklam. Jag gör gärna reklam för prylar jag gillar, men den påtvingade var inte för mig.



Tror att jag använder min blogg lite som en kreativ dagbok, min medeltidsblogg är det mer arbete bakom och där känner jag att den ska vara en källa för kunskap coh spridande av användbara böcker och websidor. Kanske är det läraren i mig som bygger upp den? Nackdelen med den typen av blogg är att det är tyngre att uppdatera, då jag kräver så mycket mer av mina inlägg där. Allt jag skriver på den ska vara värt att gå tillbaka eller hänvisa till på ett helt annat sätt än min vanliga...



Jag gillar uppbyggnaden på denna;

http://textiletimetravels.org/



där man kan klicka sig runt inom olika områden, tycker du borde ha en jättetydlig länk till din fotoblogg väl synligt

2012-02-20 @ 00:32:06
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Petra

SV Mylla: Hej! Jag är väl medveten om tips och trix och jag tänker inte ens på reklamen på blogg.se....min fotoblogg har också en del besökare men genom att jag inte skriver något där just så förstår jag varför responsen dit är väldans lamt. Samt att "folk" inte är så jädrans intresserad av foto på det viset som jag är för mina bilder. Jag får se hur jag gör i framtiden helt enkelt, det viktigaste är att jag själv känner mig nöjd. Jag tror att folk över lag är lat och orkar inte knappa in bokstäver "kodord" . Sen så vet jag att många inte vet hur de ska göra för att kommentera. Jag vet flera som klickat ett flertal gånger och deras ord kommer inte fram. Synd att det ska vara krångligt ibland.

Jag kräver inte att min blogg ska vara KÄND jag önskar bara lite mer respons helt enkelt och alla har olika önskemål och olika idéer så klart på hur en blogg ska se ut. Tack för dina ord!

2012-02-20 @ 09:43:20
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: LindaÖ

Åhhh fortsätt skriva Petra! Du har en toppensida!!

2012-02-20 @ 15:05:05
Postat av: Petra

Sv Linda: Tack Linda, det värmer!

2012-02-20 @ 16:44:50
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0