Lådan får liv!

Jag har hittat en övergiven byrålåda inkastad i en hög med skräp.
Den har fått sig ett bad med såpa och en del spikar har plockats bort.

TIPS! Om blir sugen så behöver du en låda, tapet, sax, måttband, pensel och lim samt en dos tålamod.
När det är torrt så skär du med en mattkniv runt kanterna.
Men tapeter och lim så kan du skapa det mesta.
När tapeten har satt sig ordentligt så ska jag skära snygga kanter runt om lådan. Framsidan var målad med en färg som jag tycker om så den fick vara kvar. Även knopparna får sitta kvar, där kan jag
hänga halsband eller något i den stillen.
Jag kan ställa den som den är med böcker i eller sätta in hyllplan och montera upp den på väggen.
Det fungerar ju utmärkt att ha den både liggandes och ståendes med alla mina inredningstidningar i också.
Jag har väntat bra länga på att tepetsera denna lådan för jag ville ha tag på nya "gamla tapeter från loppis" gärna mörkblåa med guld dekorer men ack jag väntar inte längre. Skulle jag hitta sådan tapet så kan jag alltid tapetsera om lådan;)

Kommentarer
Postat av: Mylla

jag beställde gratis tapetprov från måleributiken inatt, man får ett prov på en hel meter alldeles gratis (inte ens frakten behöver man betala!), och vill man ha fler kostar den 29 kronor styck, kändes väldigt billigt för så pass mycket tapet (och dessutom dyra tapeter). Beställde två (råkade göra det i två olika beställningar så jag tror båda blev gratis), och tänkte försöka göra en lampskärm bland annat...

2012-01-12 @ 13:09:19
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Petra

SV Mylla; Smarta du;) Ska gör betställning jag med tror jag;)

2012-01-12 @ 13:32:22
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: Petra

SV Mylla; Nu är det gjort;) Tapeten fanns;9 Mörkblå med medaljonger;) Tusen tack för bra tips!!!!

2012-01-12 @ 13:48:44
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: Mylla

smart och smart.. såg tipset i nån tidning för ett bra tag sen, nu när jag tog ned adventsstjärnan så upptäckte jag att skärmen på lampan som står i det fönstret är sönderbränd (av solen alltså), så jag har legat och funderat på lösning några nätter... beställde en svart med fjärilar och en gul med blommor, får väl se om nån av dem passar eller om det blir loppisjakt. Jag har tait ett beslut att inte köpa nånting nytillverkat i år (förutom förbrukningsartiklar och om något skulle gå sönder), bara loppis och sånt som är tillverkat för hand =) Har just beställt två par handledsvärmare och en mössa från en pysselgrupp på facebook =)

2012-01-12 @ 15:13:23
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Petra

SV Mylla; Helrätt;) Ska försöka jag med;)

2012-01-12 @ 16:32:40
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0