Pelargondoft

På köksbordet står pelargoner i väntan på att få komma ut på balkongen i solen. Mårbacka är min favorit den Engelska varianten ser jag ut att ha otur med.

De har fyra år på nacken nu dessa blommor, varje höst gömmer jag dem i källaren i mörkret hela vintern till mars månad kommer då får de komma fram och får ny jord och ompyssling.

Denna fick jag för ett tag sen men den håller på att tappa gnistan totalt. Bladen gulnar och blommorna slåg inte ut så jag valde att klippa ner den. En blomma fick vara kvar, kanske finns det hopp!

 


Kommentarer
Postat av: Mylla

de engelska är mycket känsligare än vanliga pelargoner, de får inte torka ut helt (vilket vanliga gillar) mellan vattningarna, och inte heller bli för blöta

2012-03-18 @ 12:08:42
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Petra

SV Mylla; jag planterade om den så det är säkert därför den är ledsen på mig;)

2012-03-18 @ 14:32:33
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0