Banken

Min sambo ska till banken och se om vi kan få ett påslag på ett lån för att möjligen byta bil. Vår finaste Ford Mondeo V6 suger soppa som bara den...lite gas och tre liter är borta i ett nafs. Vi funderar på en NY bil;) Men för att idéen ska ro i land så behövs bankens tillstånd och att våran bil får värdet av 50.000kr. Hoppas kan vi ju alltid göra. Jag VILL INTE BYTA komforten och motorn!!!!!!! Jag tycker bilen är snygg och jag älskar svarta bilar. Men vi är två och vi behöver vara ekonomiska med tanke på alla fågelutflykter......så nu får vi se vart vi landar.

Kommentarer
Postat av: Mylla

modigt av er, här vägrar vi fler lån (vi har ju redan lägenheten, sommarstugan samt csn båda två) och skulle aldrig köpa en bil för lånade pengar... nu hoppas vi bara att vå håller ihop några år till! (den är dock bränslesnål, vi tankar för typ 500 spänn i månaden!)

2012-05-14 @ 12:33:40
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Petra

SV Mylla: Nja modigt vet jag inte när vi tjänar på att köpa en sprillans ny bil som drar hälften så mycket i månaden både i bensin och försäkring. Mitt ex. har en ny svart Fiesta och den är billig i jämförelse med våran bil som vi har nu. Vi har inge andra lån inga csn bara min dator på räntefri avbetalning och lån på bilen. Vi har ingen stuga ingen lägenhet.( Men vi vart tvungna nu att tänka ekonomiskt när det gäller bilen för bensinräkningarna är för hög för våra inkomster och alla resor som blir i fågelskåda randa drar ju extra. och så vill vi ju ha bättra objektiv till kameran och en tubkikare med tiden....vi kommer att sänka kostnaden med 1500-2000 spänn i månaden på nya bilen. Samt ingen besiktning på 3 år och massor av garantier;)

2012-05-14 @ 12:43:44
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: Mylla

låter bra det =)

2012-05-14 @ 13:01:06
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0