Bleka tänderna

 

 

Jag har funderat på att bleka tändena tills igår då jag träffade en kvinna på busshållsplatsen som sa: Wow vilka fina tänder du har så vita...
Oj va mitt svar och jag som vill bleka dem.
Nej gör inte det! säger kvinnan. Jag har jobbat som tandsköterska så jag vet ett och annat. Din tänder är perfekt till ditt ansikte, din färg osv. Bleker du dem så nöts de snabbt, de kan ila i dem samt att de ser onormalt ut.
Jag har tänkt lite på de hon sa och hon har en poäng där.
Så jag tänker köra med tandtråd, tandkräm och le med mitt vita leende utan att bleka dem.

Ryslig närbild....klart att de inte är skinande vit.

Mitt röda läppstift gör dem något vitare och nu när jag har fått en del färg i ansiktet av allt fågelskådande och naturnärvaro så ger de sken av att se vitare ut säkert.

Men, men det ska inte överdrivas,,,,så hon har säkert rätt, en klok vis kvinnas ord är aldrig fel att ta till sig!!!

 


Kommentarer
Postat av: felicia - fotokobran

några planer inför morgondagen? :)

2012-05-29 @ 22:10:33
URL: http://fotokobran.se
Postat av: Petra

SV Felicia: Städa/ Slappa och fila fötter det är vad jag ska göra kanske äta middag med en vän,)

2012-05-29 @ 22:31:17
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0