Vikt!

Ett flertal gånger har jag stött på folk som säger kommentarer som:

Å du har gått ner i vikt! Vad skönt för dig;)
Du ser annorlunda ut!
Å din mage är alldeles platt när du ligger ner nu!
Jag ser att ditt ansikte har avsmalnat sen jag såg dig sist!
Vad är problemet!!!!! Har jag sagt att jag bantar?! Stör det er att jag är frodig rund fet tjock???
Varför måste folk ens säga något det är väl min kropp sist jag kollade?
Eftersom folk jag träffar på ex. bussen måste yttra sig så undrar jag ....vad problemet sitter?
Det är så interessant att även stora människor yttrar sig,,,,medans jag inte bryr mig om deras vikt, jag ser personen i fråga och inget annat. Vill en vän ha stöttning så finns jag där med råd som jag kan ge. Jag vet hur jag går ner 35 kilo, jag vet hur jag ska äta rätt, jag vet att det är farligt att vara fet och att jag skulle må bättre av att minska i vikt. Jag vet massor av saker...
Men varför ständigt dessa kommentarar som jag angivit ovan!!! Stör jag så många med min fetma. Är folk rädd att deras skattepengar ska läggas på mig? Vad är problemet? Halva USA är stora människor jag är inte ensam.
En vän sa till mig för inte så länge sedan då vi satt och snackade jobb: Du borde bli XL modell! Hon har troligast accepterat mig för den jag är;) Du är vacker tycker jag och du skulle passa så bra som modell;)
Ord som värmer! Även om jag inte kan se mig jobba som en modell annat än åt min sambo så är det ord som värmer.
EXTRA: Så klart att folk menar väl i sina ord också;)...Men just att jag aldrig har pratat om min vikt eller hälsa med dem gör kommentarerna intressanta.
Om en nära vän påpekar min vikt för att mena väl är ju en sak....men när folk som jag knappt känner har mål i munnen då blir det mer ett sätt att visa deras åsikter som tex. handlar om min vikt.
Jag ville bara lägga till de orden så att ni som retar er på mitt inlägg förstår lite hur jag tänker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0