Visst är det bra..

Visst är det bra när även mina närmaste kan läsa hur mitt liv ser ut på bloggen för då slipper de ringa eller besöka mig. Skämt och sido.
Vi har alla bra dagar och vi har alla dåliga dagar. Jag skäms inte för mina dåliga dagar och jag är givetvis glad att dela med mig av sådant som är kul och sådant som gör mig glad.

En del kanske ringer till sina vänner och surrar, en del tvittrar av sig sina beskymmer. Jag bloggar för jag vet att ingen vän kan hjälpa mig.
Jag kan förstå att det blir knas för många läsare med mina "ups and downs" men jag vet att ingen har det perfekt, alla har något som de bär genom livet.

En blogg som skulle vara en kreativ sida har blivit en personlig sörja.....

Jag har det hur bra som helst i min familj. Jag är älskad....;)
Men jag har haft det jobbigt ända sedan jag blev uppsagd från kommunen för att de inte kunde placera om mig inom mitt vårdyrke som USK. Åren har gått och inget jobb har det blivit....min rehab. har inte varit den bästa.
Jag har kastats runt på f-kassan och ams hit och dit utan större stöd eller hjälp. Och tro mig har du sluppit gått i sådana mockasiner som ex. nu jag har så ska du vara glad.
För de sliter på en något otroligt och jag kan fråga mig varje dag vad gör jag för fel??
Jag gör inte fel...jag gör bara inte helt rätt, det som är rätt för mig vill säga.
Ibland så behövs hjälp och den finns att få det gäller bara att hamna helt rätt. Jag hoppas innerligt att jag är på rätt väg ut från skiten.(Fibro/astma/stress lära mig leva vettigt med allt detta.)


Jag vet att det finns många där ute som har hamnat i samma sitts och hur jobbigt vi än har det så måste vi kämpa oss fram....tills att det än dag blir rätt.

Jag anser mig inte deppig...senast idag fick jag höra: Å vad jag gillar dig fast jag träffat dig endast två ggr så är du i mina ögon en helskön trevlig, glad och jordnära tjej.

Inte helt fel ord att höra va?! ;) Klart jag blir glad;)

Men ska jag sitta med myndigheter och sjukgymnaster och älta ett halvt liv bakåt i tiden varje ny jobbcoch, varje nya handläggare, varje ny läkare osv då blir det tungt och känslan av att komma framåt känns långt borta.

Så nu vet ni det , jag är en glad skit som senast ikväll har träffat massor av nya vänner via MOF...livet är stundoms glatt;)

Dock tycker inte läkare och sjukgymnaster så...de ser in på djupet där jag inte vill gräva men måste. Så jag håller i hatten och mockasinerna lite till och gräver på......

Kommentarer
Postat av: Mylla

det du har, som många andra i din (vår) situation tyvärr inte har, är en stark självbild, dvs du är DU och inte din sjukdom/diagnos/stämpel! Det är jätteovanligt, framförallt för dem som lever med fibro och det om något visar hur stark du egentligen är.



Kram!

2012-05-23 @ 00:26:45
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Meit

Hej! jag har oxå fibro och lite till så jag vet vad du går igenom. jag har inte valt att ha värk sen jag var 16 och nu är jag 40.

så kämpa på!

2012-05-23 @ 08:07:23
Postat av: Petra

SV Mylla: Sant, väldigt sant! Jag är betydligt bättre och viktigare än mina sjukdomar. Jag måste helt enkelt bara lära mig handskas med dem. Kram

2012-05-23 @ 08:13:03
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: Petra

SV Meit: Tack! ja vi har inget val. Jag fick min diagnos 1995 sen kom astman av dubbla lunginflammationer och felmedicinering. Ovan på det så kom allergierna som gör astman värre trots preparat. Som pricken över iet...som du kanske också känner dig bekant med så kom ohälsosamma vanor. God mat och dryck i kombinationer av konstant värk och inflammationer i kroppen som lett iaf mig till övervikt och total obalans. Jag ger dig en kram och så fokuserar vi framåt i livet!!! Tack för dina ord.

2012-05-23 @ 08:19:41
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: Meit

jo jag är bekant med ovanor mm. hihihi

det är inte värken som är värst utan allt som kommer med den. svårt att konsetrera sig, ljud, ljus känslig. trötthet, svårt att sova mm ja du vet !

men jag känner att jag är Meit och inte bara min värk.

sen att känna att ingen myndighet tror på en utan att man är en belastning suger oxå.

jag går på fas3 och har ingen vettig inkomst.

men nu till det roliga- jag tycker inte synd om mig( ja vissa värktoppar då) älskar min sambo och min familj, mina vänner. våran hund. livet i övriht!!

så nu har vi en skön somar framför oss eller hur ?

ps. du har super fina kort och härliga idéer !!

Kramar!

2012-05-23 @ 21:27:56
Postat av: Petra

SV Meit: Tack så hjärtligt...kramar

2012-05-23 @ 22:01:36
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: felicia - fotokobran

varför började du blogga? :)

http://fotokobran.se/2012/may/dagens-fraga.html#comment

2012-05-23 @ 22:24:59
URL: http://fotokobran.se
Postat av: Petra

SV Felicia: Jo för att jag ville dela med mig av tips, pyssel, vardag, mat och dryck. Och natur samt visa FOTON;)

2012-05-23 @ 22:44:12
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0