Bordet är redan klart;)

Jag fick ett tokryck och kom på en kalas bra idé;) Tack vara mina fina vänner som Anna och Ulrika så löste jag mitt problem ganska snabbt. Jag hade ju tänkt måla eller limma på bordskivan men jag har istället valt en annan väg. Jag fick ju bordet av Anna och tyget av Ulrika så jag behövde bara trolla lite i huvudet så löste jag projektet del 1.
Kolla här:
Eftersom skivan var skadad och krävde massor av jobb....klädda jag in den med två tyger, en brun båtten och ett fint retrotyg på toppen som passade bordet väldigt bra tycker jag. Jag klippte en rundel av båda tygerna och häftade fast det inunder kanten runt om. Enkelt och snyggt! Nu behövs antingen en glasskiva på 90 cm i diameter eller ett genomskinligt dusch draperi som jag kan häfta över....det kan bli lite hårt och kinky med plast men det kan också funka, man vet inte förens man har testat. Det funkar ju även bra som det är nu, men spiller jag stearin eller annat så är det ju synd på tyget.
Nu ska jag bara ha på möbelvax så benen skinner än mer;)
Vad tycks? Jag gillart;) Kram på er brudar och tack för era gåvor;)

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja du se nu slipper gubben vända sej i graven ;) men han ä nog gla över att de inte hamnade på sophögen... :D tro de där bli bättre än att måla bordet....kjam

2011-11-12 @ 11:58:20
Postat av: Petra

SV Anna: Hihii ja det blev fint som snus detta. Gubben blev nog glader;)

2011-11-12 @ 12:27:11
URL: http://petrasfotovarld.blogspot.com
Postat av: Ulrika Limmerdal

GILLA :)

2011-11-12 @ 12:28:54
Postat av: Petra

SV Ulrika; Härligt;)

2011-11-12 @ 13:00:13
URL: http://petrasfotovarld.blogspot.com
Postat av: /Mylla

Mwn titta, du har ju också en röd och fin Jasba-burk! Jag fyndade min på fyndlagret för 15 spänn, inte ofta man fyndar där numera... Gillar bordet med, tror det blir snyggast med glasskiva =)

2011-11-14 @ 00:07:08
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Petra

SV Mylla; Ja det blir bäst med glas,,,bara så svårt att hitta en rund glasskiva i 90 cm i diameter. Dyker du på en så ring;) Om jag vill ha bordet som avlastning så kan jag ju lägga plast över just då. Tänkte mest om jag målar oljetavlor osv. Jasba burken var ett fynd till tusen 10kr på Prio 1.

2011-11-14 @ 09:07:17
URL: http://petrasfotovarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0