Hemma hos Ulrika;)

Det blev en heldag med min vän Ulrika idag;) Vi har hunnit med att fika två gånger och gjort nästan hela Birsta. Tiden går så fort när man har trevligt.
Jag drog en liten historia som hände mig här om dagen för Ulrika ....Det var så att jag träffade en kille på stan som hade världens finaste lilla ruffsiga hund.
Jag sa; å vilken mysig vovve...
var på han svarar; ja det är min flickväns hund, det är en blandning av tax och shitzu.
Hur som helst jag gick sen vidare på stan och tänkte inte mer på den saken....
Väl hemma vid middags bordet så vill jag ju berätta om denna bedårande vovve för min sambo som precis som jag älskar hundar med ruffsig nos. Vi sitter med god mat på tallrikarna och jag darar igång och berättar,,,å vet du älskling jag träffade en sån mysigg hund idag det var precis en hund för oss,,,en blandning av tax och en chorizo;) Var på min sambo tittar mig i ögonen och börjar att dra på munnen, nääää men det kan ju inte stämma säger han.....
Var på jag svarar; jo tax och chorizo....så söööt.
Min sambo as garvar du menar shitzu och inte en korv kan jag väl tro....vi as flabbar åt detta en lång stund så maten hinner och bli kall på kuppen....men detta är en klar beskrivning på hur yr och knasig jag kan vara ibland;)

Min vän Ulrika har nog aldrig skrattat så gott åt mig någon gång tidigare kan jag säga som idag då jag smög fram med denna historien;)


Liggande panelväggar i vitt,,,snyggt;)


Kista till vantar och mössor.



Ulrikas fina hemsydda gardin av lakan;)


Vacker vas...50 tal


Rost går hem även hos Ulrika och  hennes familj;)


Gammla flaskor i fönstret...alltid vackert tycker jag.



r ett tag sen så fotograferade jag åt Ulrika,,,,,och hälpte henne sen att hänga uppe ett kollage av bilderna i deras vardagsrum;) Mysigt koncept tycker jag och snyggt med kapaplattor istället för ramar.

Kommentarer
Postat av: Ulrika Limmerdal

Hela familjen Limmerdal är super nöjd med foto väggen. Tack så jätte mycket.

2011-11-08 @ 20:30:45
Postat av: Petra

SV Ulrika; Super kul vännen;) Det blev verkligen bra;)

2011-11-08 @ 21:03:00
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.sek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0