Nytt recept på goda kakor av mig;)

Håll tillgodo kära bloggisar;)
Ca 20 stycken kakor blir det.
125 gram smör
3-4 dl vetemjöl
1 ägg
1 dl florsocker
1 påse med Non Stop
Krossa Non Stopen i en mortel....och blanda allt i en bunke till en smidig kaksmet.
Smörj plåt formarna med olja och lägg i kaksmet,,,forma med fingrarna.
Grädda i i nedre delen av ugnen i ca 12 minuter på 200grader. Låt svalna och vicka sedan ut kakan ur formen.
Vill du göra dem extra piffiga så kan du ju dekorera ytterligare ovanpå med grädde eller kristyr.




Vackraste godisarna,,,,,runda och färgglada.



Jag har redan mulat i mig två stycken så här på kvällen....skäms;)

Plåtformarna brukar finnas på lite olika ställen...mina kommer från arv och loppisar.
Min vän Ulrika fick en hög med hjärtformar av mig i plåt en jul en gång, tänk vilka fina kakor det skulle bli i hjärtformar;) Läser du detta tjejen så hoppas jag du testar mina kakor;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0