Vinpåsen alà Petra!

För något år sedan sydde jag en vin påse för jag var så less på alla fula vin kartonger.
Efter att jag hade sytt en påse så kom de ut på marknaden av någon annan snillerik människa.
Tyvärr får jag väl säga för jag tyckte ju att detta kunde jag utveckla...det är många i världen som njuter av vin och framför allt så är det många som väljer att köpa baginbox viner. Nu tillhör jag inte en av dem i längden för jag föredrar vin på flaska. Dock kan det förekomma till fest osv att jag köper en box. Och då är det snyggare att hänga upp en fin påse på väggen än att ha en kartong på bänken.
Påsen är 30 cm på bredden och 35 cm på höjden färdigsydd, syr du en vinpåse så tänk på att du ska ha hålet på rätt sida. hålet är ca 4,5 cm i diameter. Jag valde att sätta fast ögletter och starkt band som håller för tre liter vin.
Jag limmade fast samma band runt hålet med textil lim. Den tål maskintvätt och skulle det droppa på tyget eller så så finns ju vinspray att köpa.
Sy en vinpåse och ge bort i julklapp vet ja;:) Lycka till! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0