Igår..

Igår var min kära mor med mig hem från stan....vi kollade upp min symaskin som inte vill backa ordentligt med stygnen.
Men min mamma är smart och klurig så nu har hon fixat så att vi inte måste lämna in den på lagning på ett tag.
Det finns tre faser att ha nålen på vänster,mitten och höger fält när man syr. Förmodligen så är mitten fältet utslitet och gör så att backen inte flyter i sömen som den ska....men om man har den år höger då kan den sy perfekt;) De måste byta samma pryl för alla spår som nålen kan gå den dagen det är dax ändå.
Så glad att vi slipper lämna in den på lagning för flera tusen just nu innan jul. Och när det blir dax så har min kära mor lovat att betala. Ja jag vet ibland så har jag tur;)

Kommentarer
Postat av: ulrika limmerdal

Härligt med mammor :)

2011-10-11 @ 19:50:34
Postat av: Petra

SV Ulrika; Ja ibland så är det bra med mammor och pappor,,,ibland inte,,,och ibland får man sakna dem. kram

2011-10-11 @ 19:57:46
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0