Det är bara duktiga människor som får Fibromyalgi!

Min jobbcoach har också Fibromyalgi hon vet hur jag har det...
Hon sa något till mig som fanne mig är sant!!
DET ÄR BARA DUKTIGA MÄNNISKOR SOM FÅR FOBROMYALGI!!!!
Oftast då kvinnor som ska vara starka självständiga och oberoende av andra människor.
Det är precis vad som hände mig...jag fick höra dessa ord av en lärara på vårdskolan när jag skulle få betyg i ett vårdämne 1991: Petra du lever inte upp till mina förväntningar! VA!!?? Fattar ni vad jävla dum att säga så till en elev...jag bär med mig de orden i resten av mitt liv. Jag gjorde ju så jävla bra jag kunde med mina hormoner, min träning och mitt pluggande. SUCK!
Som vuxen innan jag blev utredd och uppsagd av sundsvalls kommun fick jag höra av en person:
Men vem fan vill anställa dig du är ju sjuk jämt!!! Vad i hele hel....! Vad är det frågan om? Fattar ni orden som trillat ur deras munnar rakt in i mina öron i min själ och rakt in i min ryggsäck! Så jävla fel. Jag har samma rätt som alla på denna jorden. Jag serverade pysslade om dementa och mina dåvarande arbetskamrater som jämlikar i 21 år,,,,vad fick jag? SKIT tillbaka inte konstigt att mardrömmarna kommer och tänderna snart är sönderbiten av tandgnissel på nätterna.
Inte konstigt att jag är gråhårig som en del klagar på eller att jag tappar mitt hår tussvis ibland. inte konstigt att jag börjar med att kräkas vissa mornar. Inte konstigt att jag äter det jag får i mig men oftast så blir det fel födointag för jag äter det jag känner att min kropp behöver, inte vad den skulle må bra av.
Jag har ropat på hjälp. jag har signalerat om österåsen....jag har stridit med myndigheter. Hur länge till orkar jag det är frågan? Alla som jag träffar har åsikter om ditten och datten läkare, sjukgymnaster men ingen gör NÅGOT vettigt för att hjälpa mig. Jag vill se förändring så att jag får energi att göra förändringar i mitt liv.
Det är ju inte så att jag sitter på en stol och väntar på under direkt...alla ni som följer bloggen vet hur mycket jag motionerar och rör på mig. Ni ser vad jag äter nästan varje dag, ni läser mina rader om mitt liv och ni ser att jag har ett kärleksfullt ombonat hem med världens bästa sambo och en underbar stabil mogen son.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0