Mer fåglar,,,,

Det blev ett varv till runt springspåret i Ljustadalen för mig ikväll fast jag tog bilen dit. Jag hörde ju Slagugglan i skogen på förmiddagen två ggr. så jag tänkte att det kanske fanns en möjlighet att se den på eftermiddagen men inte då,,,jag fick nöja mig med Järnsparv, hackspet och en till duvhök vilket inte är fy skam;) Tobbe min sambo var också med så klart;)

Vi åkte även en sväng mot Laggaberg och Kovland i hopp om att få se Fasanen som jag brukar se där om åren..men inte idag dock. Jag vet att den är där så det är bara att söka vidare. Blider på ett par finns på ST/ läsarbilder.


Tobbe vid en jätte myrstack!


Större hackspett en hane eftersom den har rött på huvudet.


Järnsparvar, våra första;)


En väldigt härlig skog gick vi i också en stund på andra sidan av joggingspåret.
Det är ju fåglarna som darar oss ut,,,,i skog och mark och det är jag glad för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0