Jag hade grymt tråkigt imorse så jag åkte själv till skogen....

Detta skrämmer mig, så ni måne tro vad jag gapa ensam i skogen idag,,,rädd för alla spindlar!


Foto: detta är en så kallad skakbild,,jag gillar skakbilder,,,finns många på min fotosida under mappen skakbilder.

Jag tog bara med mig äpple och vatten....inget kaffe och ingen bulla,,stackar mig!
Men jag tänkte, här ska plockas blåbär inte ätas och fikas...men det blev en hel del sms med en god
vän,,,,ha haaa han är lika tokig som jag,,,,,han ångrar sig nog att han inte hängde med kossan Petra till skogen idag...vi är knäpp;) Ni ser hur min syn blir i skogen utan kaffe och bulle!!

C! du hade väl kunnat kommit med kaffe åtminstånde!!!?



En liten tall som snart vuxit i kapp sina vänner i skogen;)



Ser ni det gröna längst in i bilen...det va den punkten jag siktade emot..tycker om känslan i bilden
vad tycker du???



Vackra tallar men ni ska veta att mitt lokalsinne suger,,jag går lätt vilse.
Som tur är så är det glest mellan dessa tallar så jag håller koll på min korg och vägen lite då och då.



Mina fingarar är inte vacker nu...och jag som nyss har fått mail om att min fototavla kan hämtas;) Min vinst;) Med dessa fingrar,,,hm....tar nog med mig Tobbe så han får bära konsten;)



Jag smakade inte ett ända bär....tro mig ni mig?...fniss


Hinken i bild blev nästan full,,,,jag blev så trött efter 3,5 timmar ensam i skogen så blir man rätt trött.
Jag plockar bären förhand!!!!!



Glad att se en skymt av bilen "röda pärlan",,,,rött rött rött jag älskar rött..men inte ett lingon finns det i skogen.
Det finns inge lingonblom alls...katastrof, jag får åka till Ica Maxi och köpa på lös vikt innan priserna höjs!"


Rensat och klart......mera sylt ska det bli, vi gillar sylt!


Pinnar fick följa med hemma också till lite pyssel som ni kommer att få se bevis på någon dag;)

Kommentarer
Postat av: /Mylla

finns det nåt annat sätt att plocka än för hand? ;-) blir ett jädra rensande när man kör bärplock...



gillade skakbilden =)



Har sett en del lingon på G uppe på södra, men jag tror att det inte blir några mängder.. för mig som föredrar svamp så är det helt ok!

2011-08-10 @ 17:29:07
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Petra

Sv Mylla; Tack! mysigt med lite skak ibland. Jag är en sån tjej som vill ha blåbär,hallon,lingon,nypon,svamp,pinnar ,mossa .......livet;)

2011-08-10 @ 17:54:02
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0