Loppan åkte till loppis med exet!

Tråkig regnig dag....in på Willys ladda med ekologiska citroner och apelsiner;)
Vidare styr jag och mitt ex vår kos mot Hamtas loppis för att betala en skuld,,jag fick ju ta med den lilla fläkten hem, som jag köpte för ett tag sen,,,fast jag saknade pengar.
Men nu är jag skuldfri,,,,och på fylld med en kick av dagens inhandling...jag tro att jag har en sjukdom eller nåt,,,som inte kan lämna prylarna ifred utan jag tror ju helt klart att de ropar "Petra köp mig du behöver mig" eller nåt.....sånt!



Flaskor 5 kr styck;) Bra att ha till saft/likör;)


En rakspegel fick jag med på dagens köp för Mats tyckte att den va lite åtgången och sliten, men vet ni jag gillar den precis som den är just nu i alla fall;) Tack Mats!


En hattask i rött till min sambo Tobias cubbhatt;) Nu slipper den ligga framme och damma;) 20 pix.
Jag fick en extra på köpet fast i dålig kondition full med påsk prylar,,,vem vet vad jag kan hitta på med den asken;) Tack Mats!


En fin burk från Sia 20 pix...ni ser väl den blev som tänkt till mina lingon, ialla fall för att fota;)


Å sen den BÄSTA! 50 pix och jag är kär! Ska smörja in den med vax och den kommer att skinna och leva vidare ett tag till fast i min ägo;) En Brevettato TH!


Tänk om nycklen fanns kvar ändå....;)


Hur fin som helst, ska lagas lite av mig på något ställe men annars så i helt ok skick ;)
Vad tycker ni? Är den inte charmig...som jag,,ha ha skämt och sido, en bra affär var det.

Lars fyndade horn med hängare inunder...till sitt badrum;)Buffelhorn, en på varje sida om en platta med krockar på för ex. handdukar eller dyligt. Nu ska jag förbereda middagen för idag, som kommer att bli stekt fläsk, morots suvning och potatis,,,jammi! Kram på er.....

Kommentarer
Postat av: Elba

Åh vilka fynd!!! Jag har också fyndat idag - världens roligaste pryl! Ska försöka ta en bild och visa dig snart. Jag älskar hattasken och burken! Bra jobbat. Puss

2011-08-25 @ 16:02:38
URL: http://elbaochtallinn.blogspot.com
Postat av: Petra

SV; Elba! Tackar,,,å vad spännade;) puss

2011-08-25 @ 16:23:05
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: /Mylla

wow, en hattask för en tjuga! Behöver en sån.. hattask alltså ;-) och snyggaste väskan!

2011-08-26 @ 00:38:33
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Petra

Sv Mylla; ja bra pris va;) hihi..och kolla in dagen inlägg "påsk"...jag är HAPPY!

Väskan luktar verkligen gammalt men jag ska nog få ordning på den;) Tack!

2011-08-26 @ 09:29:42
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: /Mylla

prova att ställa en skål med ättika i den, ska tydligen funka!



Måste spana hattaskar, våra medeltidsstråhattar har legat i förrådet utan, vilket lett till att min nu är lite jobbigt att ha på sig eftersom brättet sluttar nedåt rejält (och iom att det är smådyra halmhattar så vill jag ju försöka rädda dem)

2011-08-26 @ 14:10:09
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Petra

SV Mylla; Tack för bra tips, ska testa genast;) Ja hatt askar kan man ju inte få för många av;) Och hattarna ska man vara rädd om;)

2011-08-26 @ 15:22:22
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0