Loppis prylar...

Den gula köpte jag för länge sen på Erikshjälpen för 25kr och den vita fann jag i skåne för samma slant.
De är perfekt att ha när jag gör" färsk ost". Stoppar i ett kaffefilter häller sen i filmjölk som får stå några timmar och rinna av i kylen...tillsätter salt peppar och någon god ört...sen så har man god fin färskost till skårpan eller mackan;) Testa så får ni se......
En fin klocka ala 60-talet tror jag är inte säker,,,,den köpte jag på Hamsat loppis för 60 kr. Nyckeln saknas dock så jag EFTERLYSER en nyckelklocka...en sådan där nyckel med hål i mitten och två vingar ska det vara...rätt tajt modell. Man öppnar glaset...den är som ni ser rätt så kockumsgul och härligt blå. Gillar;)
Vår fina nya loppis Ittala glas...70 kr för alla sex;) Happy!
Sex stycken fina assietter från Rörstrand "Zenta" 15 kr för alla.
Socker skål..salt kar...ja jag har det jag känner för i den ...som te påsar;)
25 kr för en fin "Haasa & Czjzek" lite nagg dock på knoppen men jag gillade den gröna randen och öronen;)

Kommentarer
Postat av: /Mylla

ska försöka komma ihpg att kolla med pappa, samlade ihop en burk med nycklar av olika slag i farmors lägenhet, det fanns flera såna som är till klockor men bara en klocka och den bor här (ouppdragen, tickande klockor driver mig till vansinne)

2011-08-10 @ 01:38:03
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Petra

Japp håller med..och vår står still för jag vill inte bryta med en tång varje gång jag ska dra upp den...

2011-08-10 @ 08:05:50
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0