Tack far!

Jag som var helt slut efter mitt sy projekt idag...då ringer mamma o pappa och säger att de kommer med påsar med svamp. Vad göra?,,,jag har ränsat i 2,5 timme och jagat spindlar och andra kryp....men det är det ju värt, vilket GULD! Svart trumpetsvamp, gula kantareller och trattkantareller;) Jag tackar jag;) Far har varit duktig i skogen idag.....han har sina hemlis ställen.
Nu väntas torkning av ännu mer svamp samt förvälla det mesta för det finns inte plats här hemma nämligen för att torka mer svamp. PHU,,,,jag kämpar på....vi höres...;)



Kommentarer
Postat av: /Mylla

vill också ha svart trumpetsvamp! igår när vi gck uppe på södra mötte vi tt äldre par , där mannen var pratglad och glatt visade upp sin nästan fulla korg =) Ångrar fortfarande att jag inte frågade i vilken miljö han hade plockat den svarta, har hittat en gång bara..

2011-08-30 @ 01:37:55
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Petra

SV MYLLA: jag har aldrig hittat svart trumpet...farsan plockar på öppna fält tror jag...kalhyggen.Men jag ska fråga så vi kan vara säker.

2011-08-30 @ 06:28:18
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0