iPhone s 4 och STAVFEL!

Det är speciellt att blogga från telefonen uppläggen är inte detsamma som vid datorn. Vad jag vet så kan du inte lägga in text inunder en bild vilket gör att jag ofta måste återvända till datorn för att göra inlägget som jag vill ha det. Ni som har en tochscreen vet väl precis som jag att det är lite knivigt med bokstäverna, du får inte peka det minsta fel då har den redan valt bokstaven bredvid.
Har man som jag dyslexi precis som min mor och min son också har tyvärr så är detta extra jobbigt! Det jag vill ha sagt med detta är:
Jag är inte slarvig om det finns stavfel, jag stressar inte fram mina inlägg bara för att göra dem, hittar du ett eller flera stavfel ha gärna överseende och retar du upp dig för mycket på mina stavfel så kanske min blogg inte är det rätta elementet för dig att läsa. Många av mina inlägg kan vara förinställda så det sköter sig själv har jag då stavfel i det inlägget så tar det en stund att fixa till den biten om jag inte är hemma osv.
Jag gör så gott jag kan, ibland så får jag sitta länge, länge för att verkligen se ordet framför mig och läser jag en bok så kan det vara extra jobbigt då jag får backa tillbaka på samma sida flera gånger för att fatta vad jag läser osv.
Har du DYSLEXI? Har du tips att ge mig hur jag bättre kan se alla ord ?
När tex ett B kan se ut som en 9 för mig ibland. Skit jobbigt!

Kommentarer
Postat av: Mylla

Jo, jag förstod att det fanns en bakomliggande orsak och jag gillar ju din blogg ändå, ville bara lägga fram en tänkbar orsak till att folk inte kommenterar så mycket.. det finns många språkpoliser därute som tolkar stavfel på ett annat sätt, tyvärr..

2011-12-23 @ 13:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0