Det där jobbiga projektet är nu klart!

Hittade denna på blåberget/soptippen alá Erikshjälpen för 40 pix. Tyvärr så var den rödbrun i trät och jag ville ha den vit. Jag målade om den med vit vatten löslig lackfärg....suck vilket bakfall, färgen flagnade av!! Jag tog het vatten och färgen rann av i duschen som tur var. Efter att den torkat så sandpapprade jag den ren från rödbruna lacken, åkte ner till Biltema köpte vitlackfärg på sprayburk och nu änterligen så är den klar! Phu vilken pärs och va onödigt dyr den blev. Finns ny på Ikea (Mollger) för ca 139kr dock inte vit vad jag vet. Ibland gör jag knas affärer även om det blir fint till slut.
Jag kan hänga tvätt på den, slipsar och skärp...torka växter...eller som jag tänker använda den till vid jul...och hänga upp stearinljusen på. Jag ska nämligen stöpa egna;) Måste fixa en kokplatta och en avlång kastrull till dess. Stearinet har jag samlat in efter som....alla ljus stumpar efter vinterns eldning och de lilla som finna kvar i värmeljusen när de är utbrända.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Men va fin den blev :)

2011-07-12 @ 17:41:10
Postat av: petra

Å tackar.....synd bara att jag inte har någon stuga än och ha den i.... men vem vet, nästa sommar så kanske de finns en om under sker;) Kram

2011-07-12 @ 19:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0