Fladdermusfotöljen!

Fladdertmusenfotöljen kom 1938. Jag fann original ramen till denna stolen på Hamsta loppis för 100kr. Tyvärr så fanns ingen klädsel till den och ramen va rostig och hade tappat all sin glans.
Men händig som jag är så slipade jag och grundmåla med Primer sen fick ny svart spraylack göra sitt och den blev som ny;)
Jag letade på nätet efter mönster för att kunna sy en klädsel men gick bet. Istället så använde jag mig av ett gammalt lakan som jag nålade runt stommen, markerade med en tusch penna runt om och formen växte fram.
Köpte tyg för dryga 300 pix och vips så hade jag sytt denna tuffa klädsel.
Man får inte ge upp och att skapa är som energi för själen tycker jag;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0