Här vilar man inte!!

Igår kväll skulle jag ju titta på Ernst kl 20.00 på 4:an. Men ack vår tv ville inte fungera, dvs. Bredbansbolaget strulade för oss. vi har fått ett nytt modem som ska bytas ut ikväll. De jag ville komma framtill är att jag åkte hissen ner till våning 2 där mitt ex och son bor och lånade deras tv. Jag vill inte missa Ernst när han säger jag gillart;).
Jag kunde dock inte släppa tanken på att jag ville ha en tygsladd på brödrosten som jag köpte igår på loppis.
Då säger Lars: Jag har ett gamalt strykjärn som ska slängas....vi tar den sladden;) YES! Ni ser vad är det för KONST
när man har kreativa människor omkring sig;) Den är mycket snyggare nu och brödet blev sååååååå mycket godare i denna gamla godingen från 50-60 talet. Elektro Helios är bra grejjor det;)
Fick lära mig igår att anledningen till att man ofta hittar tex. bara brödrosten och inte sladden på loppis är för att man på 50-60 talet sålde tre produkter i samma paket, strykjärn,brödrost och våffeljärn. Alla hade samma uttag och vid köpet fick man bara med EN sladd som man kopplade lös och bytte till den pryl man ville använda. Nu när jag vet det så är jag extra glad för min 120 kr brödrost,,,jag behöver inte leta sladden för den är ju komplett;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0