Mina loppis fynd idag 9/11.

Gul tvättunna,,,YES! I love it! Passar till min tvättmedelshink i plåt som är gul och den gamla symaskinsbänken som jag har målat gul.
Gillar jag grisar,,,JA;) Gillar jag tygmärken,,JA! Tänker sy en grytlapp av grisduken.
Melitta...nu har jag tre stycken;)
winecoaster 2 stycken till och med....så nu har vi 4 stycken men en ska faktikst flytta i present till en god vän.
'
En träbricka som någon har dekorerat med fina gamla ettiketter,,,;) Charm!
Lite lim och lack på den så blir den retro till tusen.
Nu ska jag vara ärlig och säga som det är...tänkte ge denna till min fina mor i julklapp för hon samlar på änglar,,,men jag blev kär,,,jag kan inte skiljas i från den så jag behåller den, ledsen mor. Men det är inte synd om dig du har ju flera hundra änglar och jag har EN;) Den är tillvekad i Japan och har många år på nacken, ängeln sitter fast på en peldosa som den snurrar på ....Sankta lucia är melodin om jag inte minns fel. Helt underbart bedårande och annorlunda.
Det följde med plast i en korg som jag köpte till min far i julklapp...rosarutig plast i två stora rutor, det kan vara bra att ha till någe pyssel som att slå in en kokbok som jag ofta använder i köket, så att den tål lite mjöl osv..lätt att dra av med trasan. Ni fattar nog hur jag menar;)
PS! Pappa läser inte min blogg så jag kan skvallra att han ska få en jätte fin svampkorg för han är bäst på att plocka mängder med go svamp;) Du ser en skymt av korgen bakom ängeln.
Ulrika köpte en jättefin matta till hennes sons rum;) Som sagt vi gjorde bra affärer som alltid hos Mats på Hamsta Loppis!

Kommentarer
Postat av: Linn [Lajn]

vilka fina etiketter på brickan och de har alla samma färgskala ;)

2011-11-09 @ 19:51:05
URL: http://lajn.webblogg.se/
Postat av: Petra

SV Linn; Håller med;) Jag har lackat den klart precis nu, blev kalas bra, så nu tål den att användas. Roligt att hitta udda saker på loppis;)

2011-11-09 @ 19:53:52
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.sek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0