Hittat i skogen;) Mitt fynd är hemma!

ÄNTLIGEN! Så har jag lyckats fått hem portalen som jag fann i skogen för några månader sen...det va ett komplicerat projekt.
Allt började med en promenad i skogen vid Kovland....jag hittade guldspiran, ett fin lås och denna grinden på samma ställe. Som ni ser så är den hög och väldigt bred...så bred så att en bil kan passera. Vi förstord ganska snabbt att den inte skulle va lätt att frakta hem...och definitivt inte lätt att får upp i lägenheten på 7 våningen, i en hiss som är 2,30 lång. Min sambo blev tveksam och vi kliar oss i huvudet en hel del....för JAG ska ju bara ha hem den!!!!
Guldspiran va lätt match....
Och låset som satt på den övergivna ruttna dörren lika så....men grinden.?!
Vi åkte dit med såg för att såga av benen för att lättre kunna flytta den.....det var då Selma dök upp, hunden som ville följa med oss hem men som sen visade sig bo i närheten av vårat fynd.
Efter massor av funderingar så frågade jag till slut min fina vän Hans L om vi fick låna hans bil med takräcke för att få hem min grind. Inga problem svarade han och vips så var vi äntligen där och lastade på den på taket tillsammans med två björkar på närmare 3 meter för att få det stabilt och bra. Väl hemma så kom vi till nästa trubbel, hur får man upp den i lägenheten?,,,,som tur är så är jag tjurig och jag och min sambo bar den upp för alla sju våningar...inte det lättaste då den är lång, bred och otymplig. Men det gick!!! ;)
Då var det dax för nästa grej att ordna, att såga bort de två ljushållarna på sidan,,,vi sågade och vi sågade en hel kväll så idag är vi mör till tusen...
Jag tänker inte slänga hållarna ,,,,de ska få bli upphängningskrokar,,,kan du se? Hur jag tänker;)
Nu står den där i sovrummet runt om sängen...äntligen;) Så vacker i sitt slitna, rostiga, råffa utseende och jag är nöjd och glad att jag än en gång blev tjurig. Givetvis så kan det hända att det som är i bakgrunden inte kommer att hänga som det ser ut nu, men det får landa i hjärnan ett tag,,,tills jag vet hur jag vill ha det.
Rost skrot år av ensamhet i skogen, det hade till och med vuxit fast två granar i den då vi fann den i skogen.
Det står " Lilli Ro 1955" .....Lilli du, sov så gott i lugn och RO och räkna till 1955... om du inte kan sova;)
Happy me!!!!;)
Vad tycks? Jag är tok nöjd;) Och det bästa är ju att jag är ensam om att ha den!

Kommentarer
Postat av: Anna

Men hallå....de vart juh skitbra de där...=)!!! Nice...=)

2011-10-30 @ 11:30:05
Postat av: Petra

SV Anna; Tack tjej, kul du gillart;)

2011-10-30 @ 12:33:04
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0