Loppis fynd...;)

Cashmink 10 spänn...600kr ny;) Den är mer cerisröd än röd samt grön...bilden är inte riktigt rättvis, fel ljus och jag har slarvat med bild bearbetningen. Kommer fler tillfälllen att visa den;) Tillsammans med blå jacka kanske;)


NK


Glas burk 5kr att ha sylt i och ett fat i plåt, brunt gratis...snyggt att ha block ljus och tex. lingonris på..perfekta ge bort gåvor;)


Plommon ARABIA 10 kr ett grymt fynd! Namn; Pomona
EFTERLYSER: ETT VITT LOCK SOM SER UT SOM ETT FAT TILL DENNA SÅ ATT DEN BLIR KOMPLETT!



Gratis,,engelsk porslin som jag samlar på med turkos rand samt ett fat Rörstrand samma som jag köpte i skåne.

'
Svarta fat att ha under krukor,,,som jag har letat;) Gratis! Till alla 50 tals krukor Gunilla osv.


Rejjmyre ljushållare 5kr och dörr knopp 5kr som jag ska ge bort till en tjej som behöver;)


Min loppis räv Tobbe köpte sin tredje Polaroid kamera för 35 spänn....


OCH hör och häpnad en laksaks kamera i klass med en Holga eller en Diana kamera som koster 1000kr för 35 SPÄNN!!!! Fan bästa klippet ever....Tobbe slår MIG på loppis fynd;)

DEBONAIR Made in Hongkong även den liksom Diana och Holga kamerorna oftast är i från.;)
Givetvis så ska den rengöras från damm;)


Jag köpte ett strykjärn för en 10 för att ta reda på sladden....de kostar ju 150 spänn nya för 1 till 2 metar lång sladd. Det är mitt tips köp gamla strykhjärn och återvinn för att ha till lamp upphängning!


En skotte,,,som aldrig går ur tiden, 20 kr ett kap. Stig Lindberg/ Gustavsberg
Jag har personligen aldrig tidigare sett en skotte i guld av Stig L.


Brev våg,,,stått på önskelistan länge även den, idag blev den min för 30 kr i perfekt skick. Brun 70 talare;)


En vacker lyckta/lampa,,,det satt en ljushållar i den .....får se om vi har den som lampa eller bara har den som den är. kanske en rökelse hållare? Får fixa kejor i mässing för de har jag inga hemma dock. 10Kr ,den är rätt stor.



Ett litet smyckes skåp " de större i bakgrunden" för en tia...passar mina andra små smyckes askar nämligen...får se om jag ska ta och putsa speglarna imorgon igen tror jag visst.

Ja ni förstår väl varför jag var tvungen att fynda en sparhund idag,,,detta bådar inte gott.
Men till min sambo säger jag grattis du drog största vinsten idag;), med kameran!


Kommentarer
Postat av: /Mylla

sjuuukt avis på blomfaten! Men strykjärn köper man inte för sladdens skull, de samlar man på (till Mannens stora skräck) ;-)



Mycket fina fynd hörrni!

2011-10-01 @ 21:57:44
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Petra

SV Mylla: Ha ha,,,ja så kan man göra,,jag monterar av dem för att ha till fina lampor jag;),,,synd att jag ska slänga strykjärnet nu då;(...inget att ha utan sladd ju...Å tack;) ja, det blev bra fynd idag;)

2011-10-01 @ 22:33:32
URL: http://petrasfotovarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0