Syltade nypon!

Min mormors recept lever vidare, här bjuder jag på det:


Nypon buskar, nypon buskar hela vägen är det nypon buskar;)


Rensa ur alla nypon på frön....men en kniv och sked...tålamod mina vänner!
PS! är du känslig i hyn ta på plast handskar,,,det kliar lite annars.


Detta behöver du + vatten;)


RECEPT! det ända jag vill ändra på är skumma när du har lagt i dina nypon i lagen inte när du kokar lagen bara självaste lagen!
Jag rensade bara 5 dl för jag har inte plats för mer i våran kyl....då blir det halva receptet så klart;) Lycka till mina bloggläsare;)


Häll upp på noga rengjorda burkar....TIPS! knyt ett fint snöre med receptet fast satt i och ge bort i gåva;)
Jag kan rekommendera dessa syltade nypon till köttfärslimpa och potatis;) Jammi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0