Frikort!

För att få fri kort till vårdcentralen och liknade instanser så måste man nu för tiden komma upp i 1100kr inte 900kr som förr.
Grrrrr jag har lagt ut 1100kr i ramen av 3 månader nu till olika instanser,,,,vill kräkas bara jag tänker på det. Och när jag väl får fri kortet så kommer läkaren säga att jag är bättre osv. så då lär jag inte behöva det där frikortet ,,,,eller? ja, ja jag kan inte låta bli att gnälla! Vi har det ju så bra i Sverige....eller hur?

För att få frikort på mediciner så ska man komma upp i 2200kr nu, förr var det 1900kr.
Jag har så dyra mediciner så det räcker med två-tre uttag så har jag kortet.

Jag säger bara de till er som är frisk, var tacksam och glad varje dag som du slipper läkare/ f-kassan och mediciner!!!!!

Kommentarer
Postat av: Mylla

1900 för mediciner, har man påbörjat ny period innan årsskiftet så är det det som räknas..



Mycket kan defintivt bli bättre, men vår sjukvård är till för alla, oavsett försäkringar, jobb och liknande. Jag har vänner i både Tyskland och USA som bheövt framförallt hjälp med svåra depressioner men som pga att de varit utan jobb (och då oförsäkrade) helt enkelt inte haft råd att få hjälp (nu pratar vi inte hundralappar, utan tusenlappar per besök).. så visst, det är surt, speciellt om man har löjligt låg ersättning som jag (jag får ut 3500 i sjukpenning), men vi har lösningar som kan funka för alla.. Man får tex köpa sin medicin på avbetalning om man sanbbt kommer upp i högkostnadsnivå...

2012-04-11 @ 13:38:13
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Petra

SV Mylla: Jag lägger inundan 175kr i månaden i ett skrin så när det är dax att hämta mediciner så finns det en början där;) Ett måste för att få flyt...

2012-04-11 @ 13:45:21
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: Mylla

fick "hotbrev" från FK idag om att min sjukskrivning går ut i augusti... har jag inte jobb då så sätts jag i arbetslivsintroduktion, med samma ersättning som aktivitetsstöd... stackars mig som i så fall får dubbelt så mycket att leva på i månaden! (tom mer än så faktiskt).. imorrn ska jag på "intervju" för arbetsprövning på apoteket på sjukhuset =)

2012-04-11 @ 14:22:51
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Petra

SV Mylla: Lycka till!;)

Ja jag har gått igenom alla de där stegen...nu är jag bortkopplad och får sjukpenning igen. Jag får åter gå till aktivitetsstöd igen sen...och blir då inskriven på MIAn.

2012-04-11 @ 14:53:09
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0