Ramboken

Ett tips som jag och Ulrika också gjorde för många år sedan...är att göra en ram av en bok.
Gillar du inte omslaget så måla den i önskad färg. Det är en uppskattad present vill jag lova.
Du skär hål med en skallpell eller kniv. Måtta innan så du vet hur stor ruta du vill ha. skär sedan i etapper genom de tjocka papperen. Det kan vara lite trixigt men det går. Du kan skär i omgångar.
Du skär bara några cm ner i boken så att bakgrunden blir oskurna sidor...
Som här...i bild...jag låter ett tjockt lager vara.
Enkelt och lätt....stoppa nu in önskad liten bild med en tejpbit på baksidan av bilden så att inte bilden lossnar.
Res boken eller ha den liggandes,,,,ramen blir personlig och udda. Böcker finns i mängder på loppisar billigt!
Lycka till!
Jag ska fixa en bild i min ram så ska ni få se slut resultatet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0