Mitt läkarbesök

Mitt läkarbesök var en av de bästa ever idag, han var snäll lugn och uppfattade allt jag sa!
Jag har fått hjälp och förhoppningsvis så ska jag få hjälp med min stress. Min handled är väldigt inflamerad så det är pekfinger valsen som gäller när jag bloggar. Jag lider också av något som heter Tyst Migrän och det kommer jag att få leva med. Det är ofta ärftligt och min mor har migrän så det är väl därifrån min kommer.
Jag är sjukskriven minst en månad nu för att landa och få ordning på handleden.
Det där med att komma framåt i livet ser mörkt ut men jag får inte ge upp, jag tänker inte bli deppig!

Kommentarer
Postat av: Mylla

vad skönt att du fick ett bra bemötande! Jag är också nöjd med mitt möte i fredags så det kanske finns hopp för oss båda ;-)



Försök vila den där stackars handleden nu, och ta all hjälp du kan få för att lära dig att hantera stress, iom att det är en sån trigger för migrän så är det bra att lära sig vad man ska göra.



Om du kan, försök få medicinsk yoga på recept (finns på yogastudion), det är en speciell typ av yoga som är anpassad till folk med tex hjärt/lungproblem, fibro, reumatism och andra kroniska sjukdomar. Jag gick två terminer och det gjorde underverk för min kropp och själ... Du kan alltid ringa och fråga om provapå-pass, även många som inte anser att yoga är nåt för dem har haft nytta av och framförallt gillar den medicinska yogan =) (det är inte en massa komplicerade stälningar, böjningar och stretchningar utan fokus ligger på andningen och små, små men effektiva rörelser)

2012-02-20 @ 20:01:39
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Petra

SV Mylla; Ja kanske;)

2012-02-20 @ 20:07:58
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0