Mörksugga av lera!

Jag tänkte varför inte testa att göra en Mörksugga i papperslera. Det var inte lätt och dessutom extra svårt när jag inte har en vänsterhand som funkar som den ska just nu. Men ett försök är ett försök nästa kan bli bättre hoppas jag. Min tanke är att göra örhängen av leran.

Inte den bästa toffsen men det får gå...

En liten rund Mörksugga;)

Man tar väl vad man haver, lite stålråd och snöre så får man ihop det,)

Det är lite klurigt då leran vill torka så fort den kommer i kontakt med syre.

Navel har den fått också.

Jag målade den med akryl färg.

Detta är en äkta vara;) Så ni vet hur/vad en Mörksugga är menar jag. Ett väsen från Dalarna.

 


Kommentarer
Postat av: britta - en liten teckning

Åh, så SÖT!

2012-02-18 @ 17:11:18
URL: http://enlitenteckning.se
Postat av: Petra

SV Britta; Å Tack,) hihi ja den blev rätt gullig;) Eller originalet är gullig;)

2012-02-18 @ 17:25:40
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0