Vi och stjärnorna!


På ett vis så känner jag inte för att blogga idag....det är säkert tristressen som spelar in. Det händer inte så mycket som jag vill att det ska hända här på bloggen. Det är svalt (dålig respons) på något vis stundoms.(Min känsla, du kanske har en annan så klar;)) Jag vet att jag är gnällig ibland men jag vet också att folk kan tycka saker men inte skriva det eller typ ringa mig och kommentera istället för att skriva här på bloggen. Viss strul finns ju då appen inte funkar som den ska också så klart. Hoppas blogg.se ordnar detta snarast för annars blir jag extra trötter!

Men jag blev ändå lite sugen att visa er gårdag kvällens fotografering i svarta natten....jag och min sambo åkte långt in i Kovland skogar där det var så tyst så att det gjorde ont i öronen. Det var -14 grader och vi var alldeles ensam med djur och natur. Det knarrade under våra fötter och tårarana rann på kinderna av kylan i ögonen. Träden small i barken av kylan och natten. Stjärnorna var oerhört vacker, det var faktiskt det vackraste som jag har sett på väldigt väldigt länge. Jag kände i mitt hjärta att jag absolut skulle vilja bo på landet bort från stress och lära mig hantera tristressen. Vill du fota stjärnor så måste det vara svart runt omkring dig, du får inte ha stör ljus dvs. Hus, fabriker eller en stad som lyser upp runt omkring dig för då kan du inte fånga stjärnorna på klar himmel. Givetvis så behövs stativ och långa slutar tider med en bra kamera. Det var därför vi åkte in i den svarta skogen sent igår kväll.


Jag tycker att det blev lagom kusliga biler,)


Synd bara att inte Tobbe hade svarta byxor det hade gjort bilden mer intressant tycker jag.
Jag vill inte mixtra i photoshop så den får vara som den är bilden.




Ser ni mannen till höger?




Genom bilrutan påväg hem.....


Det var nästan norrsken på himlen! Min sambo fick bättre bilder än mig då han har bättre kamera och ett mer passligt objektiv. Förhoppningsvis så kommer han att lägga ut bilder på stjärnorna på sin blogg.


HÄR kan du se fler bilder och stora bilder på min fotoblogg!

Kommentarer
Postat av: Mylla

här i stan var det norrsken faktiskt, inget stort men ändock norrsken. Kompis upp i Luletrakten fotade supermaffigt norrsken igår =)

2012-02-16 @ 12:16:22
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Petra

SV Mylla; Ja det ante mig;) Härligt! Det är väldans vackert!

2012-02-16 @ 13:07:53
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: Ulrika Limmerdal

Fantastiskt fina bilder :)

2012-02-16 @ 20:06:05
Postat av: Petra

SV Ulrika; Tack så mycket! ;)

2012-02-16 @ 21:26:20
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: mor

underbara bilder. visst är det norrsken som du fångat5. ser figurentill höger.Kram

2012-02-16 @ 23:38:20
Postat av: Petra

Sv mor; Tack! Det var kallt men underbart vackert;) Kram

2012-02-17 @ 00:03:03
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0