FINSTAS ALLA ÅRSTIDER!

Jag ställer ut! På Tisdag den 17 januari och fyra veckor framåt kan ni åka och titta på min fotokonst på Ljustadalen Bibliotek.
Det finns en vägg längst in i biblioteket där du kan ta en titt och kolla in vad jag har sett under mina promender i Finsta med omnejd. Välkommen!
Tobbe skär till alla kapaplattor som mina bilder ska limmas fast på.
Eftersom jag är väldigt skakig och har svårt med fin lir så är jag glad och tacksam att min Tobbe hjälper mig så mycket som han gör. Det bästa med kapaplatta är att det kan vara snyggt att hänga upp bilderna utan ramar samt att du kan även kan rama in en bild trots kapaplattan i alla fall i Ikeas Ribba ramar.
Spraylim är inte att leka med...det vill som spruta överallt. Plasthandskar,pensel och teamwork är viktigt.
Att montera 17 bilder tar sin tid och en hel del svärdommar kan jag säga.
Men till slut så är alla 17 bilderna färdig för att hängas upp. Tyvärr så fick vi lim på två av bilderna samt att ca 8 bilder ville buckla upp sig trots välarbetade ytor. Tråkigt när det händer men jag har verkligen inte råd att köpa nya bilder och ny kapaplattor så det får gå ändå. Folk får ha överseende helt enkelt. Jag är en GLAD amatör!
Givetvis så finns någon fågel med;)
Jag vill inte kalla det vernissage mer en uppvisning av en liten del i min fotosamling. Jag har tusentals bilder på min dator så jag tänkte varför inte dela med mig. Alltid finns det någon som uppskattar lite fotokonst.
Jag kommer att hänga upp 17 bilder samt en liten text info och en bild på mig. Vill man nå mig så får man maila eller ringa mig. Bilderna är inte till försäljning direkt men undrar man något så får man höra av sig till mig. Jag kommer inte att finnas i lokalen och prata om mina bilder osv utan DU får själv ha en uppfattning och en liten fantasi vart bilderna är tagen i Finsta. Sådan som du kan se under din promenad tex. Jag hoppas att du som åker dit och kikar gillar det du ser.

Kommentarer
Postat av: Elba

Vad kul! Det ser jag fram emot! Vilken tur att du ställer ut innan jag drar min kos. Puss

2012-01-11 @ 09:58:02
Postat av: Petra

SV Elba; Mm;) Puss

2012-01-11 @ 10:30:14
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: Mylla

Vad kul! Mer sånt! Detta blir ett bra år för oss, det har jag bestämt! (börjar arbetsträna på måndag!!!)

2012-01-11 @ 14:07:43
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Petra

SV Mylla; Ja det känns roligt och lite pirrigt. Jag ska själv börja på en praktik den 30 januari. Roligt att du tycker att det är kul, dock så krävs det massor av energi för att det ska hända sådant spännande hela tiden. Men då och då händer det grejjor;) Jag tycker att jag är väldigt produktiv ändå ja;) Jag hoppas givetvis att du och din sambo får ett kalas år;) Lycka till på måndag!

2012-01-11 @ 14:15:57
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0