Hemma hos Petra och Tobbe del TVÅ!

Så där jag då kör vi hemma hos reportage del två, som det bör se ut när man gör ett hemma hos reportage!
En lång bild kavalkad kommer här igen för er som gillar ett färgsprakande roligt hem;):


Det fina bodet som jag fick av AnnaH;) Jag kan stryka på det om jag vill, det ligger dubbelt lager tyg över skivan fast häftat inunder klanterna.


Ugglor och annat pysslel ligger i korgar och industribackar!


Här sittter jag och skriver på ansökningar till jobb, fixar och donar och delar med mig till er där ute som gillar att kika in på min blogg;)


Erin! Hon har jag sytt själv med delar som jag har fått av AnnaH.
Bakom Erin samlar jag mina kapaplattor och mitt målarstafli står där och trängs.
En vacker dag så kanske jag slipper ha det på det viset....mer luft och speciella utrymmen för den typen av plock. Det är sköra saker dessutom som jag inte kan pula inundan hur som helst. Tyvärr så stör det miljön men jag har inget val just nu om jag ska kunna vara kreativ.


Jag gillar att renovera möbler och denna möbeln som vi skymtar lite av här var ett stort projekt.
Men fin blev den och jag bara älskar fötterna/benen.


En annan lila pjäs som står i hallen är denna fina byrån som kostade mig 60 kr och lite jobb;)


Hatthyllan har vi gjort själva!


Perfekt att ha stegen till hands om man inte når upp på hatthyllan;) Den fick jag av Mats på Hamsta loppis och jag pimpade den som jag ville ha den med fin tapet!


Hattar och prylar trängs om utrymmet!


Växterna trycker sig mot varandra som par;)


Pelaren har jag fått av min far;) Den är köpt på en antikhandel. Tavlan har jag målat själv för länge sedan, men jag älskar den.


Lite Alice i underlandet känsla....snett och galet!



Oljor och stuff!


Alla burkar innehåller något, precis som det stod i ST.


Vi gillar färg,,,;) Flower Power som min bror kallar det för.


Guldspiran som jag fann inunder jorden bredvid den fina portalen som vi har i vårat sovrum.


Vi hoppar från olika rum ...nu åter in i köket;) Här är det trångt på de små hyllplanen.


Skåpen är fulla med fynd från loppisar och gåvor;)


Min darling "Röda Pärlan" Hon hjälper mig med mitt bak!


Huller om buller hörnan....;)


Guldramarna som det stod om i ST! Klimt är en favorit!


En ny vinkel....


Vårat busiga skåp i sovrummet...tegelstenar och plock.


Har man trångt så har man... Här ser ni Plutten han har jag fått av Carina L.


Jag är svag för konst och tyger så det blir lätt att jag mixar lager på lager...som här i sovrumet där tavlorna får luta sig mot varandra.


De små söta borden som gifte sig med portalen direkt, lite rostiga och nötta som de också är.


Citroner är vackra i ett stilleben!

Har man en vit soffa är det bra att skydda sittytorna med en fin filt eller ett snyggt täcke som jag har fyndat på loppis.


En liten bit av köket igen...jag tycker att det är trivsamt att ha prylar omkring mig och färgerna gör mig kreativ och skapande. Hoppas att del 2 gav dig en tanke eller en lust att dra på med färg i ditt hem om du redan inte är som jag färg galen palett donna! Tack för titten och en stor kram!


Kommentarer
Postat av: Mylla

Gillar ert hem, men själv behöver jag mer ordning (även om vi inte bor "skandinaviskt minimalistiskt längre), så avis på lampan i fönstret och hattaskarna, har insett att vårt hem drar mer och mer mot 30/40tal =)



Även vår soffa är numera vit, jag har sytt ett överdrag till av rätt tjock bomullscanvas från IKEA (samma sorts tyg som man brukar klä soffor med), enkelt att dra av och tvätta =) Vilket behövs när det bor två fyrbeningar här som ligger i soffan på nätterna (nej, de får inte ligga där alls egentligen) och vi har också en filt som sittskydd, fast vit superbillig fleece.

2012-01-26 @ 14:10:43
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Petra

SV Mylla; Kul att du gillar hemmet:=)

2012-01-26 @ 14:15:46
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: Erika

Men åhhh... så fint, coolt å allt sånt :) Jag hör till den (tåkiga) skara som inte skulle kunna ha så själv hemma utan jag vill ha minimalt m prylar framme som det bara går. Det ska vara lättstadat och en tanke som slår mig är hur man lyckas städa då man har så mkt prylar som ni?

Ta det verkligen inte negativt... jag tycker verkligen om det... superhäftigt och ascoolt :)

2012-01-26 @ 15:50:33
Postat av: Petra

Sv Erika; Tack för dina ord;) Jag städar med dammvipa och trasa:) Spelar musik och sjunger samtidigt och gärna naken!

Jag gillar inte kala opersonliga hem där det ekar mellan väggarna. Jag/vi kommer nog alltid att ha mycket saker och färg i vårat hem. Jag är inte lat så städa är inga problem även om det är trist ibland. Som astmatiker så blir det en hel del plock och lyfta på saker men det är det värt:)

2012-01-26 @ 16:58:05
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: Elba

Love it! Men det vet du. Roligt med nya vinklar, upptäcker sånt som jag kanske inte alltid tänkt på fastän jag varit på besök x antal ggr. :-) älskar också att titta in i kaffe kopp-skåpet. Bra jobbat, puss

2012-01-26 @ 20:00:57
Postat av: Petra

SV Elba; ;) Mm och många koppar har jag fått av fina du;) Puss

2012-01-26 @ 20:05:30
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: Erika

Hahaha... UNDERBART!

2012-02-01 @ 08:50:27
Postat av: Petra

SV Erika;;) Fniss

2012-02-01 @ 16:22:33
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0