Landet för länge sedan...

För någon dag sedan så tittade jag på ett repris program som gick på kanal 2.
Det handlade om en familj som slet i generationer med att ta hand om en gård i södra Sverige.
De slaktade sina egna djur som de hade givit namn, de tog hand om alla sina fina djur på ett bra sätt.
Jag fick följa deras varadag under ett år av årstider. Vid ett tillfälle så stöp en av bröderna i familjen och segnade ner mitt bland virke och farmför kamerna, jag trodde att mannen dog mitt i sitt arbete, men han lyckades kämpa sig upp på sin rullator och gick in i ladugården i skuggan och hämtade andan. Nästan alla i den lilla familjen var ju närmare 80 år och säkert mer. Jag kände hur mitt "vårdande hjärta" ville ge mig in i rutan och hjälpa till. Ingen av oss idag skulle göra så som de som de gjort i generationer. Jag kan inte låta bli att skriva några radera om dessa fina människor för de åkte rakt in i mitt hjärta, till och med katten Kurre som höll undan alla sorkar och möss kändes så speciell.
Tyvärr så minns jag inte vad programet hette men det gick på kanal 2 vid 13 tiden den 4/1.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0