Mat Mat Mat

Igår kväll så gjorde min fina sambo löksoppa till middag;) Helt magiskt vad gott det var.

Billigt och enkelt: Lök,smör,vatten,buljong,salt ochh peppar. kryddat med lagerblad och timjan.

Sen så lägger du brödskiva med ost ovan på och stoppar in det i ugnen i ca 6 min så att osten får smälta ner i soppan och brödet. Jammi!

Per Morbeg har sakpat ett eget vin, du kan betälla a 6 flaskor åt gången 99 kr styck via System Bolaget.

vi delade en låda med en vän för att vi ville testa och se om detta var något för oss.

Jag kan säga så här: LUFTA VINET I MINST EN TIMME FÖRE!!! Och som det står på flaskan servera till vilt inte som vi gjorde till en köttbit. Det var gott men vi lär oss med tiden vinets kraft till maten och vi kom fram till att det ska serveras till Lamm eller annat vilt precis som det står på flaskan.

Vi är inga vegetarianer i vår familj även om jag med min Fibromyalgi borde vara det.

Det är oftast så här vi vill ha våran kött tallrik jag och min sambo.

 

Det kan ju se rätt så tufft och hårt ut på en tallrik.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0