Mor!

Mor jag behöver nog färga håret! Jag berättade för min kära mor om mina gråa hår...som syns så väl nu mer, eftersom jag inte har färgat håret sedan början av november. Men ett faktum är nog att jag kanske inte står ut.
Så kära mor läser du detta ta med dig färgen då vi ses;) Så ska jag överväga mitt beslut.
Och ja jag har kommit till åren 39 till sommaren, jänta din är gammal vilket betyder att du har kommit till åren du med. Fniss;) Puss!

Ska jag stå ut och låta min original färg få komma fram; råttgrått/ sandre färgat?
Eller ska jag färga mitt långa hår mörgbrunt igen och se pigg och allert ut?
Beslutsånget!!!! Jag vill vara stark här, men jag kan inte vara stark i allt jag är fan ingen undermänniska!
TIPS någon?
(Jag har låtit håret fått vila där av att jag inte har fägat det sen nov. och när jag ändå håller på och vilar håret så är ju frågan om det ska få vila ett år eller så?)

Kommentarer
Postat av: mor

Visst tar jag med färgen hade tänkt göra det änndå. puss jänta min. Ses vi elvatiden.

2012-01-22 @ 22:05:25
Postat av: Petra

SV Mor: Tack! japp;) Puss!

2012-01-22 @ 22:13:37
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: Mylla

jag väljer att låta mina grå vara, men jag är ju naturligt mörk, vilket iofs gör att de grå (som ftast är vita på mig) syns tydligt... jag längtar tills hela håret är grått!



Känner du att du inte trivs, färga det, men ta hand om håret extra noga med inpackningar minst en gång i veckan istället! Egentligen tycker jag att du skulle prova balsammetoden (man använder inte schampoo alls, utan två sorters balsam ett till tvätt och ett som vanligt), funkar precis lika bra som schampoo men håret slipper bli uttorkat av en del ämnen som är i alla vanliga schampoo...

2012-01-22 @ 23:10:28
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Petra

Sv Mylla; Tack för tips:) Problemet med balsam dock är att det drar ur färgen när man har färgat håret. Önskar att jag kunde känna som du;)

2012-01-22 @ 23:22:09
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0