Nu kommer en bildkavalkad! Mitt Hemma REPORTAGE!


Jag kommer nu att lägga upp mängder med bilder från vårat hem. Eftersom jag är besviken på reportaget, det framhäver inte någon som helst kreativitet direkt. Här kommer inspirationsbilder i mängder från vårat hem. Vinklar i hemmet som JAG gillar och som jag trodde ni skulle få se i ST.

Rätta mig om jag har fel men det är väl ändå DETTA SOM SKA FRAM!



Här har vi skrivbordet som det skrivs om i ST samt stolen.
Du kan se hemgjorda ljusstakar, hemsydd elefant och massa annat pyssel och givande inspiration på en sådan här bild!


Det gäller ju att krypa in nära för att veta vad som händer i ett hem;)


Till och med bensindunken har en plats på stringhyllan!

Min stolta vinst; Fototavlan som jag vann i en tävling på nätet. ( Foto/tavla : Emmelie Åslin)


Den viktigaste hörnan av allt som inte kom med konstigt nog,,,men här ser ni den;)


Gökuret som en gång var "bajsbrunt" men idag är skinade vitt för att jag har målat om den själv.


Älghornet som också fick ny färg.


En av de fina pjäserna i hallen som är lila målad, ett loppis fynd som fyllts med kläder;)


Symaskinsbänken i badrummet som är målat gult och ovanpå vilar en spegel från Ikea som jag har fyndat på Blåbärgets sopptipp/ återvinning/Erikshjälpen.


Ljustkronan i badrummet som jag har gjort själv, roligt pyssel tips!


Det fina rådjurshornen som har fått en snygg bakgrund på plattan, den hänger i hallen ovanför dörren intill vardagsrummet.


Här är byrån med spegeln som det står om i ST men de inte visar.
Jag gillar denna hörnan;)


En roligare vinkel på skåpet att visa enligt min mening.


En helhet av en mysig hörna. Den fina fladdermusfåtöljen som jag verkligen "skröt över" eftersom jag renoverat ramen själv samt att jag har gjort mönstret till "musen" själv och sytt klädseln. Super nöjd med den;)


De bästa sakerna.....några av dem är MÖRKSUGGORNA som jag samlat i alla storlekar;)



Bästa delen av sovrummet när det gäller mysfaktorn och pyssel.


Tips! Det är inte fel att låta dina blomskott få ta plats i hemmet de är kärlek och nytt liv!
Skriv gärna på krukorna vad du odlar i dem, skolkrita på lerkrukor funkar perfekt!


Det snygga bokstödet har min son gjort till mig;)


Rökelse renar och ger en hög mysfaktor!


Gult gör mig glad som sagt!


Här är det hemgjorda bordet som de också skrev om men inte visades i bild....konstigt.
Glas skivan som jag fyndade för en tia och nästan täcker hela ytan. Industri hjulen som gör den lätt att flytta runt med sin tyngd.


Jag gillar det råa!


Min favorit sak! De frågade vad som var min favorit sak. Jag visade tjejerna från ST denna fågeln med svart näbb. Den är en favorit för den har humor och är så där fulsnygg! Sen har samlingen växt, men den med svart stor näbb var nummer ett i samlingen!


Vilken är din favorit kopp, du har ju så många frågar de? Jag svarade denna, jag älskar koppen och har fått den av en fin vän.


En liten liten del av min stora samling plåtburkar. Vilken är din favorit burk frågar de:
Jag svarar, den lilla till vänster långst upp som det står Svea på, den har jag fått av min far.


Jag gillar glas och jag gillar ränder på det mesta!


Här har vi bordsytan som det skrivs om...äventyret med värmepistolen osv.


Jag älskar vårat köksbort, det är grymt snyggt!


Jag tar vara på naturens egen gång....återvinner!


Glada färger som ger mig glädje och inspiration....det finns en i orange hos Mats på Hamsta loppiset undrar just om den är kvar i butiken. Men det blåser tomt i börsen just nu dock, om jag inte kan skrapa lite till!


Finsta? En bit av min fina tavla som ger mysljus på kvällen med små dioder som sticker ut igenom fönstren!
Detta var mitt reportage till er som utfyllnad för de tomma bilderna i ST. Även om de har gjort ett bra jobb på sitt vis så vet jag att det inte går hem i stugorna. Folk vill ha mängder med små inspirations bilder som ger dem något!! Jag personligen vill absolut ha det i en tidning när det handlar om kreativitet och inredning!

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Så där skall en slipsten dras. Tänk vad roligt om det hade varit så bra bilder i tidningen. Att man måste göra allt själv älskling. Puss.

2012-01-22 @ 12:01:11
URL: http://[email protected]
Postat av: Petra

SV Tobbe; Japp jag är begåvad! haha ha haa;) Puss

2012-01-22 @ 12:05:06
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: Anonym

UNDERBART VACKERT !!!!!!!!!! <3

2012-01-22 @ 12:35:29
Postat av: Petra

SV Anonym; TACK du anonyma! Roligt att höra det uppskattar jag!

2012-01-22 @ 12:41:39
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: Ulrika Limmerdal

Mycket bra jobbat gillar de här mycket bättre.

2012-01-22 @ 13:24:32
Postat av: Petra

SV Ulrika: Japp, jag vet nog bäst hur vårat hem ska läggas ut;) Tack!

Alla fina vänner som ringde och peppade mig och smsade mig igår gillade dock inslaget men ser de detta så fattar de nog varför jag inte var nöjd!

2012-01-22 @ 13:28:22
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: Elf

Grymt stiligt, och inte visste jag att det bodde en designer i grabben. Häftigt bokstöd, den idén ska jag stjäla till något framtida pysselprojekt :)

2012-01-22 @ 13:32:03
Postat av: Petra

SV Elf: Tack! Ja han kan killen, med tips från mig dock,,,;) Klart du ska det, inspireras är ge och ta!

2012-01-22 @ 13:59:00
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja så där skulle dom ha gjort ist....du kanske ska söka jobb på nån tidning?? AEn god idé tycke jag... ;)

Mycke bra bra bilder å text till dom.... :D

2012-01-22 @ 14:43:50
Postat av: Petra

SV Anna ; Tack tjej! Du är go du;) Love you!

2012-01-22 @ 14:52:10
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: Elba

Nu snackar vi! Bra bilder och här syns kreativiteten, och ett inspirerande hem. Puss kompis

2012-01-22 @ 15:44:16
Postat av: Elfmamman

Himlans va läckert!!!! Tack för fin inspiration. Chrille, glöm badkulor...bokstödet står nu högst upp på min önkselista :)

2012-01-22 @ 16:38:54
Postat av: Petra

Sv Elba; Tack! Puss

SvElfmamma; ja det finns ju mycket man kan ska skapa:) Tack!

2012-01-22 @ 17:48:42
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Du har ett helt fantastiskt hem! Så glad att du visar upp det för oss. Som att stiga in i världens mysigaste retrobutik. Konst föder konst. Hur kan man inte vara kreativ i den miljön liksom.

2012-01-23 @ 10:51:56
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Petra

SV Tina; Å Tack så mycket! Kanske jag behöver lite nya influenser, flytta eller något som ger mig en ny kick...jag är ju van allt detta hemma så det är dax att få utvecklas mer och låta alla mina fina möbler och prylar få komma till sin rätt! Jätte glad för dina fina ord!

2012-01-23 @ 10:57:58
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0