Räddat min dag!

Kristina Sjöstedt från Haga ringde mig alldeles nyss till min stora glädje;)
Hon fastnade för bilden i tidningen där man kan se PORTALEN bakom våran säng.
Kristina frågar om jag vill veta vem som ev. har gjort portalen och vems den har varit.
Jag svarar givitvis JA!
Hon berättar att det har bott en kvinna vid namn Lilly och en herre vid namn Albin Strandlund i ett litet hus som de hyrde. Kristina bodde(/hälsa på) i sin ungdom ofta hos paret och minns mycket från den tiden. Portalen är alltså lika gammal som det står på den 1955.
Albin brukade jobba i en bokhandel i Sundsvall där Kristinas pappa var ägare om jag minns historien rätt.
Huset som stod nära vattnet finns i dag inte kvar och det är fanstastiskt att jag kan springa på portalen som satt fast i mossa, gräs och granar som var närmare 2 meter höga och släpa med den hem till vårat sovrum. Och genom reportaget idag så ringer en jättetrevlig kvinna och berättar en historia för mig;)
Jag ryser av glädje för den fina historien som Kristina gav mig. Tack Kristina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0