Årsmöte

Ikväll ska vi på vårat första möte med medelpads ornitologiska förening i Hulistugan,) Föreningen är stor! Det kommer fotografer och fågelskådare så klart och håller föredrag ikväll. Jag/ Vi ser fram emot detta mötet tänk vad mycket fina människor vi kommer att träffa och lära känna. Naturmänniskor!

Jag som var ett "astfaltsbarn" när jag var liten har verkligen vänt om...till att naturen+jag: 1 och jag minns vad det var härligt när jag kom på den känslan. Önskar givetvis att jag hade mycket bättre fysik och vore ca 25 kilo lättar i kroppen för det skulle underlätta i mina naturvandringar. Ibland så får vi acceptera läget i livet och lyssna mer på kroppen som är mitt stora problem i livet. Jag ångar lätt på och det har slitit mer än det har givit nytta. Jag är sjuk och kommer förmodligen alltid att vara det, men jag behöver ju inte sitta i soffan och dega för det. Jag kan ju ta med kameran och kikaren och ge mig ut i naturen och göra det jag orkar och inget mer.....och framför allt släppa jobbiga tankar och bara vara ett med narturen!


Allt är inte lätt som en fjäder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0