Motade Olle vid grinden....

Jag tog kameran runt halsen och tog mig en rak promenad på några kilometer i blåsten. Jag motade Olle vid grinden helt enkelt...och nu är det gjort. Dock blev jag väldans ledsen i mitt öga när jag fann en skadad skata i ett träd,,,någon hade pickat i hans öga, det skär igenom hela mitt psyke och kropp av ledsamhet för den skatan. Jag kan ju inget göra jag kan inte hjälpa den...den kommer att bli utstött och hans egen ras kommer att jaga ihjäl honom och äta upp honom. Livet är bra hemskt.,....Jag har bilder på den skadade skatan men jag tror inte att ni vill se den stakars skatan här. Hu jag blir så sorgsen.....
En pigg vovve såg jag också på min promenad...
Små glada röda strån...
Jag kunde höra hur snön rasar i kanterna av blåsten och solen....våren springer nu fram...
Undrar just om någon kommer att flytta tillbaka till det gamla boet från förra våren?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0